• Lyckan 382

Väntetid efter remiss till Uppsala

Hej!

Jag inser att om jag bara lugnar ner mig ett par veckor så kan jag ringa Akademiska och fråga, men tänker bara på det här hela tiden så provar att fråga här ;)

Är det någon som nyligen (i år helst) har fått remiss till Akademiska sjukhuset i Uppsala för donatorsinsemination och som därmed har koll på hur lång tid det tar tills man får gå på ett första besök efter det att remissen skickats?

Tack på förhand och lycka till alla andra som längat efter barn!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-06 11:11
    Lycka till alla andra som LÄNGTAR efter barn!

• Svar på tråden Väntetid efter remiss till Uppsala
  • Majs

Ja, visst blir man otålig....! Vi tillhör Uppsala och ringde till RPC i mitten av augusti. Så set tog lite drygt en månad efter vårt samtal tills vi fick brevet. Men innan vi hunnit komma dit har det gått ca 2 mån. Det är ju himla snabbt om man jämför med andra landsting, men man vill ju att det skall ske NU! det känns som om det gått ett halvår sedan vi ringde....

• Lyckan 382

Åååhhh!! Jag ringde Ackis för att försäkra mig om att de fått remissen men DET HAR DE INTE! Snacka om att jag blev arg. Försökte ringa sjukhuset här hemma men får inte tala med någon förrän imorgon bitti. DESSUTOM säger de på Ackis att vi ska ha gjort en äggledarspolning innan vi kommer dit första gången - något som sjukhuset här tyckte var onödigt. Jag blir faktiskt lite ledsen... Här går man och väntar och väntar och så ligger vi massor av veckor efter. Ja, så känns det ju. Spolningen kan vi göra tidigast 18-19 oktober någon gång pga av att det måste vara rätt tid i cykeln. Grrr. Jaja, får ringa imorgon och pusha på att de faxar remissen och sedan ringa Ackis igen. Jag är nog en jobbig patient.

• Ania Kasia
    Lyckan 382 skrev 2012-09-24 14:34:12 följande:
    Åååhhh!! Jag ringde Ackis för att försäkra mig om att de fått remissen men DET HAR DE INTE! Snacka om att jag blev arg. Försökte ringa sjukhuset här hemma men får inte tala med någon förrän imorgon bitti. DESSUTOM säger de på Ackis att vi ska ha gjort en äggledarspolning innan vi kommer dit första gången - något som sjukhuset här tyckte var onödigt. Jag blir faktiskt lite ledsen... Här går man och väntar och väntar och så ligger vi massor av veckor efter. Ja, så känns det ju. Spolningen kan vi göra tidigast 18-19 oktober någon gång pga av att det måste vara rätt tid i cykeln. Grrr. Jaja, får ringa imorgon och pusha på att de faxar remissen och sedan ringa Ackis igen. Jag är nog en jobbig patient.
    Va bra att du ringer och kolla och ligger på!! Tycker inte du verkar jobbig alls, skulle gjort samma sak och blivit både arg och ledsen!! lycka till och ryt som ett lejon!!! *wraaaooo*
  • Lyckan 382

Tack för stödet Ania Kasia, och GRATTIS till pyret i magen! Jag stalkar förstås er som redan är gravida i andra trådar ;)

• Majs

Men... Gud så arg jag skulle vara! Du gör helt rätt i att ligga på.
    Men nu blir jag lite nervös.... Jag har inte gjort ngn äggledarspolning?! Kanske jag får göra det hos läkaren när vi har tid där eftersom vi hör till Ackis? Det var ingen som nämnde något om det när vi ringde.

• Lyckan 382

Majs, de gör spolningen på Ackis om man tillhör dem! De sade det idag så ingen anledning att oroa sig :)

• Lyckan 382

Fast spolningen ska göras innan dag 12 i cykeln - så snart blödningarna slutat. Så du kanske får komma tillbaka en gång till beroende på var du är i cykeln.

• Majs

Tack snälla för svaret! Jaha... Dag tolv. Bara att börja räkna snart då. Ojoj känns läskigt och pirrigt man snart är där!

• Ania Kasia
    Lyckan 382 skrev 2012-09-24 18:49:38 följande:
    Tack för stödet Ania Kasia, och GRATTIS till pyret i magen! Jag stalkar förstås er som redan är gravida i andra trådar ;)
    Tack så mycket! Skrattande Jag tittade vilt i alla trådar jag kunde, man lär sig ju mycket då Glad
  • såklart

Lyckan 382, hur gick det med remissen? Trist när man måste vara "jobbig", men det verkar onekligen som man måste hålla ett vakande öga på sjukvården, och ibland påminna dem om det ena och andra..

Var det en sköterska som att ni skulle spola ledarna? För visst hade eran läkare redan kollat att det var ok att skippa spolningen..?

Vi försöker coacha fruns kropp att tajma in omslaget imorgon, eller på fredag, eller söndag, eller måndag.....

Svar på tråden Väntetid efter remiss till Uppsala