• Miosmamma

moderkakan i framvägg smärta?

Hej!
    Jag är gravid med mitt tredje barn i v 21 och vid rul såg bm att jag har moderkakan i framvägg. Jag tycker att jag har mer ont i magen denna gången den är liksom öm när jag böjer mej, sätter mej ned, vänder mej i sängen... Jag har också ganska mycket ont när jag är stilla svårt att säga om det är tarmarna eller sammandragningar. Tycker även det är obehagligt vid tryck på magen. Någon som känner igen sej? Kan det vara mer smärtsamt att ha moderkakan i framvägg?

• Svar på tråden moderkakan i framvägg smärta?
  • Cecese

Jag har haft den i framvägg 2 av 4 graviditeter och jag har inte märkt av något sånt.

• Skruttelito

Jag upplever nåt liknande den här graviditeten när moderkakan sitter i framvägg. Tycker att det känns obehagligt vid tryck på magen, något jag inte upplevde under förra graviditeten (då moderkakan satt i bakvägg). Ont har jag däremot inte, bara från tarmarna. Vad det sen beror på har jag ingen aning om... tänkte höra med BM vid nästa besök.

• Ninniisen

Kan inte påstå att jag känner av något. Det är andra gången jag är gravid med moderkaka i framvägg.

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
  • Miosmamma

Jag känner i alla fall inte igen detta från mina tidigare graviditeter. Och så tycker jag även foster rörelserna känns mycket svagare men det hänger väl ihop med att ha moder kakan i framvägg har jag förstått.

• Ninniisen

Att fosterörelserna blir mindre hör som du skrev ihop med att moderkakan är i framvägg..

Jag minns att jag väldigt sällan kände barn nr 2, hon var väldigt lugn i kombination med moderkakan i fram.. Är gravid med nr 4 och denna lilla krabat är mycket livligare men det tog tid innan sparkarna kom igång och kändes. Nu är det full rulle och ont kan det göra men lite svagare känns det gentemot de två där jag hade moderkakan på annat ställe :)

° ★ Izabelle 071004 ° ★ Felicia 090704 ° ★ Gabriel 100731 ° ★ Lillasyster BF 28/9 ° ★
  • Rocktroll

Jag känner exakt likadant och är i v 20. Är lite orolig men det är nog ingen fara. Sover mycket sämre då jag ofta vaknar upp med en öm mage, något jag inte kände av förra gången då jag hade moderkakan i bakvägg. Känner inte så mycket fosterrörelser heller men det kommer nog snart,

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • PetraL

Har oxå fram men har inte ont som du säger kan göra små ont om man trycker uppe på magen och neråt men inte annars är i v 29 . Kände sparkar väldigt tidigt minns inte vecka men tidigt :)

Svar på tråden moderkakan i framvägg smärta?