• Anonym (?)

Knöl i underlivet?

Ja, jag blev lite orolig när jag kände en knöl i underlivet, typ som en ärta.. den sitter fram ganska högt upp.. Har kliat en del i underlivet(främst där som knölen sitter nu), lääänge men det har kommit och gått lite.. Kan det ha kommit av svamp? Det gör ont när jag kommer åt den.. Blir lite orolig att det är nått farligt?! (är 18 år) Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Knöl i underlivet?
  • Angelica8912

En körtel kanske? Som fått sig en inflammation? Svårt att säga. Lättast är ju att gå till gyn.

• Anonym (?)
    Angelica8912 skrev 2012-07-06 16:22:34 följande:
    En körtel kanske? Som fått sig en inflammation? Svårt att säga. Lättast är ju att gå till gyn.
    Ja, kanske(?) Är det ofarligt & går bort av sig själv efter ett tag?Jag vet men jag vill hellst inte det..
  • Djonna

Jag tror inte det är något farligt men jag skulle nog gått till ungdomsmottagningen ändå..

• Anonym

tja, om du inte vill söka gyn/ungdomsmottagning för knölen så är det inget måste. du kan alltid vänta och se vad som händer. kanske den försvinner med tiden, då är allt frid och fröjd. annars kanske den växer med tiden, kan ju vara nåt elakartat som sprider sig också... och som hade varit lättare att åtgärda medan det ännu var på tidigt stadie.

• Anonym

Har hänt mig med, den försvann efter en tid.

• Anonym (?)

Ja, jag väntar hellre.. Även om jag blev ganska orolig nu..  Men risken att det är nått farligt, typ  cancer känns trots allt inte så stor. Det är ju väldigt  som får det liksom..

• Anonym
    Anonym (?) skrev 2012-07-06 16:15:32 följande:
    Ja, jag blev lite orolig när jag kände en knöl i underlivet, typ som en ärta.. den sitter fram ganska högt upp.. Har kliat en del i underlivet(främst där som knölen sitter nu), lääänge men det har kommit och gått lite.. Kan det ha kommit av svamp? Det gör ont när jag kommer åt den.. Blir lite orolig att det är nått farligt?! (är 18 år) Någon som varit med om liknande?
    Bartholomeus knuta eller vad det hette hade jag. var livrädd, säker på att det var cancer. det var det inte..
Svar på tråden Knöl i underlivet?