Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Knöl i underlivet?

Ja, jag blev lite orolig när jag kände en knöl i underlivet, typ som en ärta.. den sitter fram ganska högt upp.. Har kliat en del i underlivet(främst där som knölen sitter nu), lääänge men det har kommit och gått lite.. Kan det ha kommit av svamp? Det gör ont när jag kommer åt den.. Blir lite orolig att det är nått farligt?! (är 18 år) Någon som varit med om liknande?

• Svar på tråden Knöl i underlivet?
  • Anonym (?)
    Angelica8912 skrev 2012-07-06 16:22:34 följande:
    En körtel kanske? Som fått sig en inflammation? Svårt att säga. Lättast är ju att gå till gyn.
    Ja, kanske(?) Är det ofarligt & går bort av sig själv efter ett tag?Jag vet men jag vill hellst inte det..
  • Anonym (?)

Ja, jag väntar hellre.. Även om jag blev ganska orolig nu..  Men risken att det är nått farligt, typ  cancer känns trots allt inte så stor. Det är ju väldigt  som får det liksom..

• Anonym (?)

Nu när jag kände så gör den faktiskt inte ont, men det kliar otroligt mycket just nu.. Ingen som vet om man typ kan få små knölar av svamp?

• Anonym (?)
    örnen skrev 2012-07-06 17:01:49 följande:
    Vill inte skrämmas men min man hittade en knöl
    Jag gissar att du skulle skriva mer än så? Skriv det helst inte, är ganska lätt skrämd...
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2012-07-06 16:58:27 följande:
    Bartholomeus knuta eller vad det hette hade jag. var livrädd, säker på att det var cancer. det var det inte..
    Jag har googlat men verkar inte vara något som heter det? Gick den bort av sig själv, eller?
  • Anonym (?)
    Anonym (J) skrev 2012-07-06 17:21:13 följande:
    Jag fick nåt som heter afte i underlivet, det började med att det var en knöl. Varning för bilderna du kan hitta om du googlar TS!
    Oj, ja det lät ju inte så kul.. Hoppas det inte är det!
  • Anonym (?)
    Anonym (mojja) skrev 2012-07-06 17:33:17 följande:
    Jag hade en knöl där nere, satt mellan anus och fittan. Den var stor som en ärta och hård. Man kunde inte klämda den som en finne eller så. Jag fick denna knöl runt 2004 och den försvann aldrig, förens nu för en vecka sen. Haft jätteont på den men ingen läkare har sagt någonting om den. Tillslut sprack den och det kom ut en geggig sörja, inte som finnsörja utan detta var mer grötigt och stank något fruktansvärt!! Ingen aning om vad det var för något, men såå skönt att den äntligen är borta, för jag har skämts jättemycket när jag hade sex.

Någon som tror sig kunna veta vad det är? Har googlat men inte hittat nåt.

Sen TS så såg jag en dokumänter härromdagen. Då visade dom en kille med knölar på pungen, och han hade godartade cyctor som han fick op bort. Kolla upp det.     
    Det känns ju lite konstigt att du säger åt mig att kolla upp det, samtidigt har du haft din knöl i 8 år utan att kolla upp den(?)
  • Anonym (?)
    Angelica8912 skrev 2012-07-06 17:39:42 följande:
    Fast tänk om de är något som du behöver hjälp med? Då kommer du inte ångra att du gick och sökte hjälp :)
    Nä, jag lär inte ångra det oavsett då man ju blir orolig men det är -iaf för mig- väldigt jobbigt/pinsamt att kolla upp sånt här så jag lär inte ta mig i kragen för att göra det, tyvärr..
  • Anonym (?)
    Anonym (mojja) skrev 2012-07-06 17:41:34 följande:
    Jag skrev ju att läkarna inte sagt något om den, alltså har jag kollat upp den.

Sen menade jag att du skulle kolla om det kan vara sådan cysta som inte är farliga, men kan vara besvärande för en. 
    Okej, missa det då du fråga om någon visste vad det var...
  • Anonym (?)
    Anonym (mojja) skrev 2012-07-06 17:43:26 följande:
    Sen vad då, om det nu skulle vart så att JAG inte kollade upp det men råder dig till att göra det, vad är fel i det? Ska du skita i att kolla upp det för att en anonym på nätet inte kollade upp sin knöl?

Och för att fastklara igen, Jag kollade upp knölen, flera ggr. Vart gravid 2ggr och haft kontakt med många läkare.  
    Nej, jag tyckte bara det skulle ha varit lite konstigt..
  • Anonym (?)
    Anonym (mojja) skrev 2012-07-06 17:46:25 följande:
    Varför ber du om hjälp och råd här om vad din knöl ev kan vara när du ändå inte tänker kolla upp det hos läkaren? Ingen här inne kan säga vad din knöl är för något. Sen ponera att någon här inne skulle kunna fastställa vad du har, vad spelar det för roll om du inte tänker göra något åt det?

Det kan lika gärna vara canser, men kan lika gärna vara något ofarligt. Det får du aldrig veta här, men du kan sätta ditt liv på spel om du inte tar tag i det!  
    Jo, men om det nu är många som haft liknande som är helt ofarligt och försvinner av sig själv, så är ju chansen att det är något sånt större än att jag fått cancer. Om det däremot inte finns något ofarligt det kan vara är det ju en annan sak, hade ingen aning om att man ens kunde få knölar i underlivet så ja, tänkte direkt att det var nått farligt.. Nu känns det dock LITE bättre & ja, är väl därför man frågar om sånt här. -För att lugna sig!
  • Anonym (?)
    Anonym (Varit där) skrev 2012-07-06 18:06:50 följande:
    Hej!

Jag tror att det är bartolinit. Sök på google så hittar du det! Väldigt vanligt bland kvinnor, dock ändå inte så många som känner till det eftersom få pratar om det.

För mig startade det också som en ärta ungefär. Vart större under mens och efter att jag haft sex. Sedan blev den mindre igen. Sådär höll det på i sex månader tills den var väldigt stor.

Var två gånger hos gynekolog som tömde den vid två tillfällen (båda gångerna var den lika stor som en pingisboll). Värsta smärtan jag varit med om eftersom det inte gick att bedöva när det var så infekterat. Den växte tillbaka ytterligare en gång, men då åkte jag till gynakuten. Vart inlagd och de opererade bort knölen under narkos. Gick ju helt enkelt inte i vaket tilstånd! Nu har den inte kommit tillbaka , var ett år sedan de tog bort den.

Det är inte farligt ! Men gör ont som faen!
    Nja, det låter inte som den jag har på det jag läste. Min sitter liksom högre upp & gör inte ont.. Kan ju iofs bli värre, så det bara är början på den liksom. Hoppas dock inte det men ja, något måste det ju vara...
    Låter jobbigt, skönt att den inte kommit tillbaka för dig åtminstonde!
  • Anonym (?)

Jo, men nu har jag googlat runt en del och tror att chansen att det är en cysta jag har är störst... Förhoppningvis försvinner den snart! Det känns bara lite konstigt att jag har svamp också då efter som det liar, lite otur! Känns nästan som det borde hänga ihop men ja, verkar inte så...

Svar på tråden Knöl i underlivet?