Anonym (Varit där) skrev 2012-07-06 18:06:50 följande:
Hej!
Jag tror att det är bartolinit. Sök på google så hittar du det! Väldigt vanligt bland kvinnor, dock ändå inte så många som känner till det eftersom få pratar om det.
För mig startade det också som en ärta ungefär. Vart större under mens och efter att jag haft sex. Sedan blev den mindre igen. Sådär höll det på i sex månader tills den var väldigt stor.
Var två gånger hos gynekolog som tömde den vid två tillfällen (båda gångerna var den lika stor som en pingisboll). Värsta smärtan jag varit med om eftersom det inte gick att bedöva när det var så infekterat. Den växte tillbaka ytterligare en gång, men då åkte jag till gynakuten. Vart inlagd och de opererade bort knölen under narkos. Gick ju helt enkelt inte i vaket tilstånd! Nu har den inte kommit tillbaka , var ett år sedan de tog bort den.
Det är inte farligt ! Men gör ont som faen!
Nja, det låter inte som den jag har på det jag läste. Min sitter liksom högre upp & gör inte ont.. Kan ju iofs bli värre, så det bara är början på den liksom. Hoppas dock inte det men ja, något måste det ju vara...
Låter jobbigt, skönt att den inte kommit tillbaka för dig åtminstonde!