När kan man sluta koka vattnet?
Min son äter baby semp 1.. när kan jag sluta koka vattnet till hans ersättning? och när kan vi gå över till baby semp 2?
Min son äter baby semp 1.. när kan jag sluta koka vattnet till hans ersättning? och när kan vi gå över till baby semp 2?
jag följer det som står på nan.s paket så blir det bra med den saken!
och som sagt så försvinner många näringsämnen om du blandar pulvret med kokande vatten,och det tror jag ingen vill utsätta sitt barn för? ge näringslös mat? bara en tanke....
Roligt och roligt...tycker mest det är bedrövligt att människor går på en massa fåniga myter som gör livet krångligt. Är man osäker så kolla med SLV, inte med hysteriska tanter på FL.
Har aldrig hört nåt om att näringen skulle försvinna. Men låter logiskt. Mkt annat som näringen försvinner i för hög temp. Honung tillex.
Tror att det blir bra så länge man följer paketets hänvisningar.
Ett tips fresten är att ge kall (tetra) när det är väldigt varmt. Var bästa sättet att få i sonen ersättning förra året när det var varmt. Svalkar nog gott!
Lumikki : Hur förklarar du dom gånger det är folk som blivit sjuka av dåligt kommunalt vatten då ?
Det har hänt några gånger sista året !
Har du kollat bakteriehalten i alla pulver oxå ?
Det är inte hysteriskt att vara rädd om det bästa man har , barnen
Jag läste på ersättningen jag har (pregestimil), det stod att man ska tvätta händerna noga och använda avsvalnat vatten som skulle ha kokat i en minut... Alla säger olika och det står olika överallt. Jag har kokat vatten och svalnat av iaf och det verkar funka på min bebis. Eller nu kör jag vatten i micron.
BVC kanske tycker man ska ta det säkra före det osäkra då det faktiskt händer att folk blir sjuka även av dåligt kommunalt vatten då o då !