• Dr Mupp

    Få pojke att kissa på toaletten utan toaring

    De andra två grabbarna lärde sig att stå och kissa när vi inte hade toaringen med oss, det var praktiskt, de hade även större rumpor så de kunde ganska snart sitta utan ring. Vår yngsta är en tvärhand hög vilket gör att han inte ens når upp till toaletten att kissa om han står och en minirumpa. Att hålla honom sittandes slutar med nerkissade byxor eftersom snoppen pekar upp. SÅ hur gör man egentligen om man ska kissa småpojkar på toaletten.  

    Tyvärr är jag inte utrustad med bläckfiskarmar så att både hålla grabben på plats och peta ner snoppen kräver en hand för mycket.  


    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Få pojke att kissa på toaletten utan toaring
  • Hedebris

    Ok, men förstår inte varför du inte kan hålla i honom och peta ner snoppen.. Eller placera hans egen hand på snoppen så han själv trycker ner den..

  • cosinus

    Mina två söner har aldrig använt toaring och ingen av dem har stora rumpor, den yngsta är rent pytteliten.

    Men jag lyfter upp honom på toa och så håller jag ner snoppen åt honom. Kissar han själv håller han fast med en hand och ner snoppen med den andra. Lyckas sådär halvbra men han blir bättre och bättre :) Den större är 6 år och kissar själv sen läääääänge men även han håller ner snoppen.

    Står gör ingen i den här familjen men är vi ute och toaringarna är sunkiga så får den mindre stå på mina fötter medans han kissar. Då når han upp.

  • cloudberry79

    Har en mycket liten gosse som sitter och kissar, det är förbjudet att stå och kissa inomhus i den här familjen Har aldrig använt toaring eller potta, han lutar sig liksom framåt när han kissar, så snoppen hänger rakt ned.


    Sur, grinig och på smällen.
  • t0va

    När min 2åring kissar på toa och vi inte har ring med och det inte finns liten toalett så håller han själv med händerna på sidan av ringen och jag håller en arm kring honom och en på snoppen, alternativt så sitter jag framför honom på golvet och han håller armarna kring min hals och lutar sig frammåt så håller jag runt honom, som om vi kramades. Det funkar bäst när han inte vill hålla själv och är lite rädd. Än så länge så är han inte helt bekväm med att kissa på stor toalett utan barnringen.

Svar på tråden Få pojke att kissa på toaletten utan toaring