• MissMe83

9 åringen fick alkohol

Jag vet inte om jag överreagerar men jag blev så himla upprörd när jag fick höra detta.

Vill inte nämna för mycket detaljer kring hur vi känner denna 9 åring i fråga med risk för att avslöja identiteter.
    I alla fall säger hen till mig och min man när hen är här att under familjens semester resa så hade modern i familjen gett hen  halva  sin drink med alkohol i . Jag blev jätte upprörd och frågade såklart om hen var säker på att det var alkohol i drinken, barnet säger "ja den var starkt och jag blev lite trött i bollen, och så skrattar hen."
    överreagerar jag? Är detta ett fenomen som förekommer i familjer?
    Ok om det varit en person i övre tonåren, men detta var ett barn på 9!!!

• Svar på tråden 9 åringen fick alkohol
  • M  och  M

Stämmer detta så är det absolut INTE okej! Helt tragiskt, man ger inte barn alkohol det måste väl vem som helst förstå!

• J   a   d   e   d

Ja du överreagerar. Jag fick dricka rätt mycket öl när jag var liten för att jag tyckte det bubblade så kul och hade en konstig smak. Blev helt normal ändå Solig

• Whitetrash86

Har ett kompisar par som låtit alla sina barn dricka ett par sippar av öl och vin. Åldrar 3år, 2år, och 8 månader. 

• Whitetrash86
    Whitetrash86 skrev 2012-07-07 13:26:08 följande:
    Har ett kompisar par som låtit alla sina barn dricka ett par sippar av öl och vin. Åldrar 3år, 2år, och 8 månader. 
    Kan inte göra annat än att gapa och skaka på huvudet och försöka förstå VARFÖR!
  • MissMe83

Min spontana känsla är att prata med mamman i fråga men det är nog en öm tå.

Jaded: tror du inte det hade funnits andra drycker som hade gett dig den känslan? Utan alkohol.

• Pinguicula

Jag är uppväxt nära en familj som låtit sina barn dricka alkohol från den åldern. De ska ju lära sig att dricka ansvarsfullt, tycker föräldrarna.

Så det sker, tyvärr.

• Opcode

Näe det är förtidigt tycker jag, och jag är inte ens förälder!

BEEP BOP BOP BOP BOP! Det var fel, försök igen.
  • MissMe83

Jag förstår verkligen inte heller poängen med att kåta barn smaka alkohol?? Varför låta dom veta hur drt smakar ens? Det är en vuxen dryck

• J   a   d   e   d
    MissMe83 skrev 2012-07-07 13:27:20 följande:
    Jaded: tror du inte det hade funnits andra drycker som hade gett dig den känslan? Utan alkohol.
    Kanske det, men det spelar ju ingen roll.
Svar på tråden 9 åringen fick alkohol