La Lola skrev 2012-07-08 08:18:59 följande:
Jag märker aldrig nåt alls när jag får i mig koffein. Inte ens av kaffe som jag dricker ett par gånger om år. Har aldrig hajat vad folk menar när de påstår att de blir pigga av kaffe.....
Då är du ett undantag. Du behöver inte förstå men acceptera att de flesta faktiskt reagerar på koffein och att det inte är något som är konstigt eller ska ifrågasättas. Det är trotsallt det mest normala och det som man talar om när man talar om koffein, varför folk t ex dricker en kopp kaffe på morgonen och sen på eftermiddagen när man behöver lite extra energi.
Jag har aldrig hajat hur folk kan sitta och trycka i sig socker, bli beroende och oftast tjocka. För mig är det helt sinnessjukt, äter jag för mycket socker blir jag alldeles skakis och kroppen blir ett kaos, hur sjutton kan man lyckas göra det till ett beroende liksom. Men faktumet är att de flesta klarar av att äta rätt mycket socker och gör det. Det är inget jag kan ifrågasätta eller dumma ner när folk skriver här på FL upprörda över att dom inte kan sluta med sina chokladkakor och godis och allt vad det är.