Majsan70 skrev 2012-07-11 16:17:20 följande:
Nu fick jag inte upp den länken iofs, men var det sadeln för 6500? Känns som lite väl mycket pengar.

Men modellen var fin.
När du inte rider bomlöst vad har du då för märke på sadel? Hmm var det du som rider dressyr kanske? Vi tänkte oss en vanlig allround kanske mot hopp.
Trodde jag skrev en komplettering när jag såg att länken inte funkade, men uppenbarligen har jag lyckats fippla bort den. Annonsen gällde iaf en Knights Bareback-sadel för 2000 kr. Det är billigt.
Jag har ingen bomlös nu, men funderar som sagt på att skaffa en. Isf blir det en spansk modell, tex Debuer, Star Trekk eller något sånt. Nu har jag en dressyrsadel med bom, en Crown (modell okänd), köpt begagnad för 8500 kr. Min häst har ett svårt sadelläge och enormt mycket rörelse i sin rygg, så det har varit svårt med bomsadel åt henne. Nu när hon är betesfet ligger den inte helt 100 på henne utan glider fram.
Jag är personligen skeptisk till allroundsadlarna, men jag hoppar iofs i min dressyrsadel (jag är inte gjord av pengar, liksom), så man kanske inte ska lyssna på mig. Tycker allroundsadlarna sätter en i en sits som inte är bra vare sig för dressyr eller hoppning. Det blir liksom en halvdan kompromiss.
Kolla upp vad du har för sadelutprovare i din närhet, jag har fått avverka två stycken innan jag hittade den här sadeln. Köpte först en som hästen blev halt av efter 10 ridpass, den fick jag lämna tillbaka...