• La Lola

Blir du pigg av kaffe?

En del upplever att de blir pigga av kaffe.
    Själv har jag aldrig känt något sånt (dricker bara ett par koppar om år).

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blir du pigg av kaffe?
  • Ninnus

Jo lite piggare blir jag, brukar perioddricka det på morgonen, har läst att det har bättre effekt om man har paus emellanåt så det kör jag mig.
    Men jag får akta mig så det inte blir för mycket kaffe, då får jag koncentrationssvårigheter, tankarna går i spinn och jag börjar skruva på mig. Det där är jobbigt speciellt när man är hem till någon och blir bjuden på starkt kaffe i mängder, man förväntas ju ändå sitta stilla och va social, numera har jag dock lärt mig tacka nej
    Jag ska inte heller dricka kaffe efter kl 17 för då går nattsömnen åt pipsvängen, eller så somnar jag först 3-4 på natten.

• RedheadGirl

Jag röstade fel.. Jag röstade Nej, men skulle röstat Annat..
    På morgonen blir jag pigg av kaffe och på kvällen blir jag trött av kaffe.. 

• Kiiwii

Dricker kaffe nästan varje dag. Är nog lite av en periodare :) Men jag blir inte alls pigg av det, kan dricka kaffe innan jag ska isäng,inga problem alls! Dricker kaffe för att det är gott :)

• Bite me

Dricker bara kaffe när det bjuds på kakor Men energidryck blir jag pigg av. Vet att jag inte ska dricka två burkar alldeles för sent på kvällen om jag vill somna....å somna tidigare än kl 5 på morgonen då

Your inner knowing is your only true compass
  • Fiona M

annat.
    kaffe är gott och det händer att jag får huvudvärk om jag inte druckit det, men pigg?
    njae, däremot är det en viktig del av frukostritualen

• Majlisen

Annat: jag blir inte pigg, kan dricka kaffe vilken tid som helst på dygnet, men däremot måste jag ha kaffe för att vakna till på morgonen.

• BinaBurner

Jag blir inte piggare, men gladare och mer vaken och skärpt så att säga. Är mycket beroende och blir sur och får huvudvärk om jag får för lite kaffe på morgonen. Kan dricka kaffe direkt innan sänggående utan att ha problem att somna.

• Archandra

När jag pluggade och var sent ute med någon uppsats brukade jag, efter att ha skrivit en hel dag, dricka en kopp kaffe med sex sockerbitar och mjölk sent på kvällen. Resultatet blev hjärtklappning och mage i olag, men också att jag orkade sitta en hel natt och skriva. Detta knep använde jag vid några tillfällen under pluggtiden. Kaffe gör mig alltså mycket piggare, eftersom jag inte dricker det i vanliga fall.

Svar på tråden Blir du pigg av kaffe?