Inlägg från: ljung och viol |Visa alla inlägg
  • ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • ljung och viol
    La Lola skrev 2012-07-08 14:41:44 följande:
    Nix, aldrig testat o har inga tankar på att göra det heller.
    Jag tycker för mycket om potatis o bröd o sånt.

samma här
  • ljung och viol
    lövet2 skrev 2012-07-08 14:50:43 följande:
    Nix. Har aldrig bantat eller följt en diet i hela mitt liv, och tänker inte börja nu.
  • ljung och viol
    nevermind skrev 2012-07-08 22:11:52 följande:
    Det är ingen diet, det är kost. Allt vi stoppar i oss är ju kost.

Jag åt inte LCHF för att gå ner i vikt till exempel. Jag åt det för att jag ville må bättre. Och jisses vad energi jag fick!

Men tyvärr är jag dum i huvudet och kan inte låta bli godis.

Var därför jag skrev "diet" Flört
  • ljung och viol

En del som äter lchf utesluter ju frukt helt. Verkar så tråkigt. Att inte få äta melon och annat gott nu på sommaren.

• ljung och viol
    yena89 skrev 2012-07-11 20:26:08 följande:
    Det får man ju bestämma själv.
    Triggas man lätt så bör man ju undvika frukt. Det är ju inte så att en alkoholist dricker lättöl på sommaren.

Är man normalviktig och aktiv kan man gärna unna sig en frukt om man vill det,

Men det varför är det så farligt att utesluta frukt? Vad är det för unikt i frukt som man måste få i sig?
    Det är egentligen ett onödigt livsmedel som äts för att det är gott.

Plus att frukten importeras och är mycket sötare än vad den ska vara. Apelsiner odlas fram så att dom blir söta, egentligen är dom mer sura som en citron.
    Ett svenskt ekologiskt äpple är surt medans ett besprutat äpple från Spanien är som rent socker.

Det finns egentligen inte "förbud" inom LCHF. Socker och Spannmål ska man undvika men vill man äta en liten potatis eller en msk råris eller ett äpple så får man göra det. Men kanske inte varje dag och man ska lära sig att inte ha det som bas. Sålänge man hamnar under 100g kollisar är det LCHF, beroende på vilken nivå man ligger på.

Jag sa inte att det är farligt att utesluta frukt, jag sa tråkigt. Jag äter frukt för det är gott.
  • ljung och viol
    Glass skrev 2012-07-12 12:19:25 följande:
    Äter LCHF och har gjort i 4-5 månader. 
    Mår bra av det, går ner lite i vikt av det och det är väldigt enkelt. 

Jag är inte "fanatisk" om jag får använda det ordet. jag äter faktiskt en kaka om jag ska fika med mitt barn, jag kan faktiskt äta en potatis om jag verkligen är sugen på det. Jag äter faktiskt allt som jag vill äta, men inte så ofta och inte så mycket, men eftersom mitt sockerberoende är borta nu och jag inte triggas så himla lätt av kolhydrater, så känner jag sällan sug efter det som skulle kunna anses "förbjudet".

Jag har varken normalvikt eller är speciellt aktiv, men jag har valt det här sättet att leva och vill leva det en lång tid framöver, så då gör det mig inget att jag går ner lite saktare i vikt om jag äter något som kanske stoppar upp viktminskningen lite. 

Jag tycker att det är synd att det är så svart eller vitt i den här frågan. Folk går all in och avskyr det de inte gör. "Socker är ett GIFT!" eller "LCHF är FARLIGT"
    Varför måste det vara så, varför måste man bli så rabiat i vad man själv tycker?  Man behöver inte frälsa en hel värld bara för att man själv har hittat något som man mår bra av. 

Jag tycker att alla sätt att äta som folk mår bra av, är bra sätt att äta, för just de personerna.  

• ljung och viol

Om bacon inte är bra varför väljer så många lchf:are det då till frukost?

• ljung och viol

Sen att äta gårdagens middag till frukost låter inget vidare.

Svar på tråden Har du testat lchf?