• MrsC74

Har du testat lchf?

Var ju återigen för bara någon vecka sedan ett stort reportage i både tidningar och på TV hur farligt det är. Massor med forskning visar på det samt väldigt många som blivit allvarligt sjuka så nej jag har inte testat. Kommer aldrig att göra det. Men hade inte testat även om detta inte kommit fram. Tycker det säger sig själv att så mycket fett inte är bra att trycka i sig.

• MrsC74

Var har du fått från att det vad båg??
    Det är ju inte det enda reportaget som finns.
    Finns hur mycket son helt där läkare och forskare uttalar sig om LCHF. Även läkare som tidigare sagt att det är ok.

Men som sagt man behöver inte vara Einstein själv för att förstå vad så mycket fett gör med kroppen.

• MrsC74

Nu pratar du om något helt annat kära du.
    91-92?

Om du väljer att blunda för hur farligt LCHf är så är det helt upp till dig. Vad du väljer att göra med din kropp och även det upp till dig. Jag väljer inte åt dig.

Men när det gång på gång kommer rapporter om hur farligt LCHF är och hur farligt då mycket FETT är jag då tycker man att även den dumme måste förstå.

Tack för mig.

• MrsC74

Som jag sa ni gör som ni vill men nej inget för mig. Jag tycker det är äckligt och ohälsosamt.
    Kan tyvärr inte länka men finns mycket mer att läsa. Lite enkel googling kan hjälpa er.

• MrsC74

Min syster provade LCHF. Hon har gallproblem. Det slutade med en vecka på skjuhuset och med läkarnas varningar att avbryta LCHF kosten omgående.
    Så kan det gå.

• MrsC74

Yena: menar du att du äter LCHF fast du har problem med gallan eller missar jag något ?

• MrsC74

Den absolut bästa kosten är att äta med måtta av precis allt. Sen får folk göra bäst de vill själva. Jag älskar kolhydrater. Avskyr fet grädde och smör. Men äter lite av varje.
    Har ett par på jobbet som äter LCHF. Mår lika illa varje gång jag tittar ner på deras tallrikar och under hur deras kroppar se ut inuti om några år. Men som sagt deras val !

• MrsC74

Yena: köper inte det. Men som sagt alla för gör som de vill och väljer att tro på det man tror på. :)

• MrsC74

Yena: varför jag inte köper att du skulle vara död utan LCHF? Jag är helt övertygad om att du inte skulle vara det. Det är ett helt annat problem i sådant fall och handlar om lcHF. Men jag är glad att du hittat en kost som passar sig. Men begär inte från mig att jag någonsin kommer förstå att folk ger sig på en farlig kost.

• MrsC74

Finns massor med artiklar och forskning som talar om det. Det vet du nog. Vara att googla eller ringa en vettig läkare.
    Min syster höll däremot på dö av lchf kosten. Så kan den oxå gå.

• MrsC74

Nä av allt fett ! Fel kost för en person med fel på gallan. Gallblåsan sprack.
    Eller äter man bara ägg och broccoli ??

• MrsC74

Jennie : självklart du har rätt. Alla kan inte äta allt men det är inte det jag menar. En del klarar inte av vissa livsmedel pga allergi och sjukdomar etc. Men sånt trodde jag var underförstått :)
    Att helt utesluta vissa livsmedel tror jag inte på helt enkelt. Jag skriver det jag tror på och det jag mår bäst av. Sen har jag skrivit gång på gång att alla gör som de vill även om jag inte förstår själva LCHF grejen :)

• MrsC74

Yena: nä tjafsa med någon som förespråkar LCHF. Du tror på ditt och jag på mitt. Så enkelt är det.

• MrsC74

Googla lite har jag sagt. Läser du inte tidningar. Ser på tv ? Lyssnar på läkare ? Tydligen läser du inte mina inlägg heller....

Nu ska jag ut i solen med min lilla dotter. Du får gärna sitta här och tjafsa men jag jag ger upp. Ha en fin dag :)

Svar på tråden Har du testat lchf?