Inlägg från: Lillsnufflan |Visa alla inlägg
  • Lillsnufflan

Har du testat lchf?

Nej, jag har inte provat och tänker inte göra det heller. Jag blir helt dåsig när jag får i mig för fet mat, eller för mycket kött för den delen, så jag äter fettsnål vegetarisk kost (nästan iaf, fisk går bra) under dagarna. Däremot tar jag mig gärna en biff (eller varför inte en bakelse ibland) på kvällen. Dessutom lider jag av kronisk förstoppning som blir etter värre om jag får i mig för mycket fett. Så LCHF är nog inte riktigt min grej.

• Lillsnufflan
    ollebulle86 skrev 2012-07-08 19:10:51 följande:
    Jag äter enligt lchf och har gjort några månader.
    Mår bra på det, har blivit av med sötsuget (bortsett en vecka i månaden ) och jag går ner i vikt.
    Känner mej inte särskilt begränsad då det går att göra alternativ till det mesta tycker jag.
    Att man skulle äta en massa fett bara för att man äter enligt lchf är ju bara skitsnack. Äter inte heller mer kött än innan.

LCHF står väl ändå för "low carb high fat", men du menar att den inte går ut på att äta stor andel fett? Vad står då "high fat" för?
  • Lillsnufflan
    Tonårsmamman1 skrev 2012-07-08 21:07:11 följande:
    Tar man bort mkt av kolhydraterna och byter ut light mot fullfeta produkter, så blir andelen fett man äter högre. Men mängden behöver inte bli större. 

Du menar att man äter mindre? Jo, då är det klart man inte behöver äta mer fett. Men jag trodde lite med poängen med LCHF var att man inte skulle behöva dra ner på kaloriintaget.
Svar på tråden Har du testat lchf?