• Louella

Har du testat lchf?

Testade i några månader men tröttnade. Visst går man ner i vikt, men det gör man om man drar ner på mat intaget också, föredrar att äta av allt, men mindre portioner. Jag saknade så mycket mat man inte fick äta med lchf - frukt, körsbär, bönor, linser, pasta, gin och Tonic, sushi, en semla eller pop Corn till helgen mm.

• Louella
    Leifanders skrev 2012-07-08 22:58:24 följande:
    Jag äter en icke-strikt variant av lchf för att jag mår bra av det, för att det är gott och för att jag presterar mycket bättre både på jobbet (psykiskt) och idrottsligt (fysiskt). Dessutom verkar det ur min synvinkel totalt vansinnigt att trycka i sig en massa raffinerat mjöl och socker tillsammans med konstgjorda knasiga produkter som margarin och lightprodukter.

Jo, men detta svartvita seende blir jag trött på - bara för att man inte äter lchf betyder inte det att man äter margarin, light produkter och annat skräp! Jag äter varierat och oftast ekologiskt, närproducerat och utan massa onödiga tillsatser! Att trycka i sig massa vitt mjöl och socker är givetvis inte heller säkert nyttigt, men lite pasta eller surdegsbröd då och då är däremot bra.
  • Louella
    Hilratrut skrev 2012-07-09 13:50:15 följande:
    Fast det beror ju på vem du frågar. En del får ju väldiga problem med uppblåst mage, gaser, diarré mm av lite pasta eller surdegsbröd även om det äts sällan. Tror nog att de allra flesta som fastnar för LCHF har haft de problemen tidigare och då ser man lätt LCHF som en slags befrielse. Jag kan tex inte äta fullfeta produkter tillsammans med kolhydrater utan att gå upp i vikt. Inte ens i liten mängd. Jag kan heller inte äta en så kallad vanlig och varierad kost för då får jag problem med magen. 

Jovisst. Jag pratar ju bara för mig själv. Har inga magproblem eller sockerberoende och har alltid varit smal, så behöver inga extremkoster. För mig funkar lite av allt fast inte alltid fint. Men givetvis vet jag att det inte är så för alla och då kan lchf vara bra.
Svar på tråden Har du testat lchf?