• Hilratrut

Har du testat lchf?

När jag åt LCHF mådde jag skitbra, ett tag. Sedan kom mitt magsår tillbaka. Så har det fortsatt till och från. 
    Men jag går ner i vikt och alla mina värden blir bättre så jag är väldigt mycket kompis med LCHF.

Visst kan jag äta samma mängd fett och även kolhydrater men kolhydraterna skapar hunger och sug hos mig vilket gör att jag äter mer än om jag tar bort kolhydraterna och äter samma mängd fett som vanligt.
    Jag är inte typen som tillsätter en smörklick på maten, vräker på med grädde och creme fraiche osv.
    Istället ser jag till att jag väljer naturligt feta produkter utan tillsatser.

Tex kycklingklubba med skinn istället för kycklingfilé.
    Fläskkött istället för nöt osv. 

• Hilratrut
    Louella skrev 2012-07-09 11:22:23 följande:
    Jo, men detta svartvita seende blir jag trött på - bara för att man inte äter lchf betyder inte det att man äter margarin, light produkter och annat skräp! Jag äter varierat och oftast ekologiskt, närproducerat och utan massa onödiga tillsatser! Att trycka i sig massa vitt mjöl och socker är givetvis inte heller säkert nyttigt, men lite pasta eller surdegsbröd då och då är däremot bra.
    Fast det beror ju på vem du frågar. En del får ju väldiga problem med uppblåst mage, gaser, diarré mm av lite pasta eller surdegsbröd även om det äts sällan.
    Tror nog att de allra flesta som fastnar för LCHF har haft de problemen tidigare och då ser man lätt LCHF som en slags befrielse.

Jag kan tex inte äta fullfeta produkter tillsammans med kolhydrater utan att gå upp i vikt. Inte ens i liten mängd.
    Jag kan heller inte äta en så kallad vanlig och varierad kost för då får jag problem med magen. 
Svar på tråden Har du testat lchf?