• jagäraf

Har du testat lchf?

Äter lchf sedan 3,5 år och älskar det! Testar "vanlig" mat ibland och får då tillbaka alla tråkiga symtom den innebär för mig, hungerskänslor, gasig mage, trötthet, uppsvälldhet osv och går snabbt tillbaka till lchf igen

• jagäraf
    stjierna skrev 2012-07-09 08:45:46 följande:
    Krimm: jag är absolut inte fanatisk LCHF:are, men med de sakerna du räknade upp skulle du lätt KUNNA äta LCHF (om du hade velat) ;) alla de fetterna är bra, mättande fetter, och fett måste inte komma från grädde/smör.

Och köttmängden är inte högre inom LCHF än inom livsmedelsverkets rekommendationer.
    Jag äter inte mer kött nu än när jag åt "vanlig" mat. När jag äter kött äter jag mindre mängd eftersom jag inte är lika hungrig längre (kolhydrater gör mig hungrig). Dessutom äter jag mer fisk och kyckling numera än förr. Och så äter jag inte korv längre vilket ju också innehåller kött och väldigt sällan köttfärs. Så på det stora hela har jag minskat mitt köttintag sedan jag började med lchf. Jag har hört att många fått samma slutsats som jag.
  • jagäraf

stierna, jag äter också mycket mer grönsaker med lchf än innan. Broccoli, vitkål och grönsaker jag aldrig tidigare testat har slunkit ner med stor glädje. Och min kropp tackar med att må bättre än någonsin! Starkare, piggare och vackrare hy är bara några av "bieffekterna"

• jagäraf
    JUSTICE skrev 2012-07-09 19:16:28 följande:
    Jag har aldrig provat och vill inte heller. Jag tror hellre på allsidig och nyttig kost och motion om man vill gå ner i vikt.
    Fast långt ifrån alla äter lchf för att gå ned i vikt. Många äter det för att de mår bättre av det än det som kallas allsidig kost. Jag är ett exempel på det.
  • jagäraf

I början tyckte jag det var trist att utesluta frukt men efter ett tag försvann suget. Om jag äter frukt blir jag inte heller mättad utan väldigt hungrig efter ett kort tag. Dessutom är frukt till viss del farlig för tänderna, t ex såna där härliga gröna äpplen som Granny Smith fräter på tänderna och som ung blev jag tillsagd av tandläkaren att sluta äta såna om jag ville ha några tänder kvar.

Numera äter jag grönsaker som frukt, t ex vitkål är makalöst gott att knapra på. Nötter är också bra istället för frukt. 

Svar på tråden Har du testat lchf?