• Suri

Har du testat lchf?

Har uteslutit kolisar i tre veckor nu. Läser på massor och jag och sambon testar oss fram. Vi är inte överviktiga, sambon tränar på hög nivå, jag skulle vilja gå ner 4-5kg. Men vi gör detta främst av hälsoskäl. Jag lider av migrän och kroniska inflammationer i lederna. Vi hoppas och tror att jag kommer att må bättre. Efter tre veckor (har inte vägt mig) känner jag mig smalare, fastare liksom. Magen är inte svullen, uppblåst. Den känslan är fantastisk! Det känns fortfarande skumt att fett inte är farligt. Svårt att fatta, det är så inpräntat i oss. Men det börjar sjunka in... Är inte sugen på pasta och bröd som jag verkligen äääälskar, däremot fikabröd... Åh, en bulle på stranden till kaffet. Slurp. Ska baka/fixa lite alternativ men tänkte att man kanske måste genomgå "abstinensperioden" klart först. Frukost och mellanmål är svårast tycker jag. Vad tar ni med i fikakorgen till stranden?

• Suri

Yena89, tack för dina råd. Det handlar ju mest om att få nya vanor. Så enkelt med kaffe och kex till stranden liksom. Nu får man tänka till lite. Men jag håller med. Småätandet har vi redan slutat med. Suget är borta. Vi är mätta längre. skönt! Det räcker med bara kaffe.

Svar på tråden Har du testat lchf?