Inlägg från: skånetös78 |Visa alla inlägg
  • skånetös78

Har du testat lchf?

Har ätit lchf sen 1:e januari och gått ner ca 17kg.
    Mår jättebra,känner mig pigg och har inte kvar det enorma sötsug jag tidigare hade. Folk säger att jag "är duktig" men jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det, jag känner att detta sätt att leva på inte är någon som helst uppoffring för mig! Är jag någon enstaka gång sugen på godis eller kakor så kan jag numera ta EN kaka eller ETT PAR godibitar och sen är jag nöjd. Det krävs inte längre en hel påse chips eller en hel förpackning kakor för att stilla begäret.

• skånetös78
    MrsC74 skrev 2012-07-12 13:14:23 följande:
    Den absolut bästa kosten är att äta med måtta av precis allt. Sen får folk göra bäst de vill själva. Jag älskar kolhydrater. Avskyr fet grädde och smör. Men äter lite av varje.
    Har ett par på jobbet som äter LCHF. Mår lika illa varje gång jag tittar ner på deras tallrikar och under hur deras kroppar se ut inuti om några år. Men som sagt deras val !

För mig är den bästa kosten en kost som inte höjer blodockret till skyarna för att sen få det att gå i botten en stund senare med medföljande kollosala sötsug. Men det får stå för mig.
    Vad är det som gör att du mår illa när du ser dina jobbarkompisars mat? Är bara lite nyfiken på hur deras lchf ser ut..I en bra lchf kost vräker man ju inte precis i sig fett och på en tallrik bör alltid finnas grönsaker. Jag äter betydligt mer vitaminrika grönsaker nu än tidigare så jag bara åt sallad och gurka ungefär.. 
Svar på tråden Har du testat lchf?