• Gladskit

Har du testat lchf?

Magnetica skrev 2012-07-12 13:05:11 följande:
    Ätit LCHF i ett och ett halvt år nu, gått ner 28 kilo och mår bättre än någonsin. Har nyligen kollat min värden och jag är frisk som en nötkärna. Kommer att äta så här resten av mitt liv, möjligen något mindre strikt när jag nått min målvikt. Känner inget som helst sug efter bullar, kakor och läsk. Mumsar på hallon om jag känner för något sött, eller mörk choklad. Äter samma sak som min man och son, fast de får pasta, ris eller potatis till. Om de vill (vilket de inte alltid vill...). Jag äter inte mer kött än tidigare, därimot äter jag mer grönsaker i alla möjliga former. Jag äter bara när jag är hungrig och slutar när jag är mätt, vilket betyder att jag bara äter två gånger om dagen. Jag får dricka vin och äta choklad. Jag känner faktiskt inte att jag är på något sätt begränsad. Blir faktiskt lite generad när folk säger att "Vad duktig du är!" Det är ju inte svårt!  
    Underbart!!
    Och eller hur, det är inte svårt alls.
    Kul att din familj också äter samma mat. Det gör min man + son också i stor utsträckning!
  • Gladskit
    ljung och viol skrev 2012-07-12 15:36:05 följande:
    Om bacon inte är bra varför väljer så många lchf:are det då till frukost?
    För att det är enkelt och för att de är dåligt insatta!
    De läser att wow, äta kött och bea och gå ner i vikt. Fan va nice.
    Och så köper de hem bacon och ägg och äter till frukost varje dag.
    Håller de sig till den dieten lär de säkert minska i vikt.
    Men hållbart i längden? Knappast?

Vi som är aktiva i de LCHF trådar som finns är ju FÖR att man tar sig tid att läsa på lite.
    Så att man förstår hur kolhydrater fungerar i kroppen och vad det är man vill försöka undvika genom att skära ner på dem. Hade man gjort det så hade man ju vetat direkt om det var något för en själv eller inte.
    Vi är också FÖR att man skaffar sig en kokbok eller två och lär sig att laga bra LCHF-mat.

Jag har en kompis som äter jordgubbar och grädde till middag ibland. Man kan inte få mjölk till kaffet om man kommer som gäst, det går inte Men hon har säkert 5-6 tetror vispgrädde i kylen! Ärligt talat så har hon gått ner massor i vikt på de tre månader hon hållit på. Men hon börjar redan tröttna och jag tror tyvärr inte att hennes värden blivit bättre, för hon har kört en komplett avart av LCHF.
Svar på tråden Har du testat lchf?