• Shandi

Vad er är mörkaste hemlighet?

Men är jag helt ute och cyklar
    ? Hade hon inte skrivit "TRODDE" i mördarmeningen också!? :O Eller var det ett helt erkännande? Ni som vet kan ju gärna förklara i huvud taget...

Tycker dock är det hela är väldigt, väldigt väldigt överdrivet...Barnsligt.

You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Shandi
    Anonym (domedagen) skrev 2012-07-09 23:33:26 följande:
    Att jag växte upp väldigt ensam, har levt i princip hela livet utan vänner och släkt, är 33 år och träffar aldrig någon någonsin. Jag sitter ensam framför tv eller sover bort mitt liv. Jag vet inte hur man är social, har aldrig lärt mig och kommer aldrig lära mig.

Jag tycker människor är fula, alla som finns, ingens utseende tycker jag är fint eller sött. När jag väl går ut (handla och dylikt) kan jag titta på alla jag går förbi/möter och tänker på hur fula de faktiskt är. 

Jag tycker människan är hemsk, har extremt låg IQ och förstör våran värld. Jag sitter i min ensamhet och hoppas att jorden ska gå under för människan är otroligt överflödig på detta jordklot.

Haha, kanske inte bästa hemsidan att tillbringa sina dagar på då! Risken finns att bara bli än mer hatisk ;)
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Shandi
    Anonym (flera) skrev 2012-07-10 11:21:19 följande:
    Fyy... stackars dina små barn..
    Det är ju sånt där som FL isåfall borde ägna sig åt att anmäla...
  • Shandi
    Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 12:51:57 följande:
    Så nu ska vi ge oss på skötsamma föräldrar?
    Du tänkte nog inte färdigt där, försök igen.
    Men jag tycker väl ändå inte att man är skötsam om man röker på med jämna mellanrum?
  • Shandi
    Anonym (flera) skrev 2012-07-10 13:12:44 följande:
    Anmäla att jag tycker synd om barnen?! Herre gud.. Det ÄR ju synd om barnen.. som inte har någon som helst att säga om deras mammas beteende. Visst att hon kanske är mer "fungerande" enl henne själv, men fortfarande påtänd i sällskap av sina barn.
    Ja men jag höll med dig :P Det var det jag menade.
  • Shandi

Det är fel så länge hon själv känner att hon behöver drogerna för att vara en god och fungerande mamma. Då är det jävligt fel. Precis som det är jävligt fel att måsta dricka för att anse sig funka som förälder.
    Dessutom är det olagligt, jävligt olagligt, och jag tycker det är OTROLIGT fel att regelbundet trotsa lagarna då man har barn.

Men det är jag det. Kanske vi alla ska börja röka på, så kanske världen skulle bli en så otroligt mycket finare plats.

• Shandi
    Anonym (flera) skrev 2012-07-10 13:30:38 följande:
    Aha okej.. tur att det finns mammor som tänker på sina barn i första hand ;)
    Ja, men vissa väljer ändå att sätta sig själv och sina egna behov före. Sorgligt nog.
    Jag undrar om hon och de andra tycker det skulle vara lika okej om deras barn började röka på? Kanske ge ungen lite hasch då hon/han är jobbig? För att bli lite harmonisk menar jag!
  • Shandi
    Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 13:35:41 följande:
    Vi behöver alla nått för att fungera optimalt, om det är några timmar framför film, en lång promenad i skogen, en kväll på krogen eller några timmar med en joint är betydelselöst, vi har alla våra "måsten".

Det är för stunden kriminaliserat, det kommer inte vara det länge till men även det är irrelevant, vi bryter alla mot lagen vid behov, så länge det inte drabbar nån som handlar det om morallagar, ickebrott, som att tanka nått från nätet, gå mot rött, köra för fort and so on.

Det skulle det absolut, dagen vi väljer att inte se ner på våra medmänniskor på grund av drogval kommer samhället bli en mycket mer harmonisk plats.
    Sekunden inhumana lagar avskaffas och med det knarkkriget kommer samhället bli en mycket säkrare plats, ett samhälle där alla har rätt att vistas, verkligen nått att se fram emot.
    Det är ju förjälva fruktansvärt att folk och värld inte kan fungera harmoniskt utan droger! I det fallet tror jag då faktiskt att det är andra trådar man måste dra i, och inte fly från problemen med hjälp av narkotika!

Men då ska jag ta och dra i mig några groggar varje morgon också så jag får börja fungera optimalt.
  • Shandi
    Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 13:39:55 följande:
    Samtidigt som dessa mammor vill skada andras barn, du tänkte nog heller inte färdigt där.
    Avstickarspåret vi är på började med att nån tyckte man borde polisanmäla skribenten som skrev att hon har en välfungerande liv och hennes hemlighet var drogval, det är att effektivt rubba barnets trygghet.

Jag föredrar absolut att mina barn väljer cannabis framför alkohol, med lite tur kommer det även vara legalt när dom väl växer upp.
    Oavsett vilket så skulle jag känna mig tryggare om mina tonåringar var hemma med sina vänner och frossade i god mat och datorspel istället för att rinna ute på stan på fylleslag.
    Långt hälsosammare för dom och mindre slitsamt på mina nerver.
    Varför, då man kan hoppas och försöka påverka dem att avstå?  Både rejäla fyllor och droger.
  • Shandi
    Súdamerika skrev 2012-07-10 13:41:54 följande:
    Ja men haha, du blir ju itne hög på kaffe?
  • Shandi
    Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 13:55:13 följande:
    Jag är inte naiv jag lurar inte mig själv att mina ungar kommer hopa över tonåren och experiment som medföljer.

Menar du på att man inte blir påverkad av kaffe?
    Konstigt, varför dricker man det i så fall?

Det kommer antagligen hända, det har hänt oss alla men har endast bidragit till att vi har lärt oss att hantera våra droger.
    Misstag lär man sig av.

Nej, jag kommer serve3ra dom drogfakta, nackdelar och fördelar med dom olika droger, tnkte inte predika för dom, jag har så pass höga tankar om mina barn att jag låter dom ta sina beslut själva.
    Du lever i en värld där knark och rejäla fyllor är en självklarhet, det gör inte jag.

Jag sa att man inte bli HÖG av kaffe, inte att man inte blir påverkad. Och ja, jag tycker det är fel med det beroendet också, men det är knappast olagligt.

Japp, självklart ska de lära sig ta egna beslut, men först måste de veta vad som är rätt och fel, och det är något barn tyvärr inte alltid kan lära sig själva. Det är därför föräldraskap är något som pågår till vuxen ålder.
  • Shandi
    Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 14:03:02 följande:
    Jag lever på jorden ja, var är du bosatt nu igen?

Jag har en tendens att hopa över stigmafyllda ord, man blir påverkad av alla rusgivande droger koffein inkluderat.

Vad som är rätt är att leva sitt liv på ett sätt som passar en själv utan att påverka andra negativt, det som är fel är att blint följa morallagar endast för att dom finns, det tyder på stora brister i det kritiska tänket, nått jag inte tänker bidra till.
    Du är lite dryyg :) ;)

Jaja, jag slutar diskutera, men ja jag antar att jag är totalt blind för omvärlden, då jag bor i en liten stad, ute i skogen där vi endast låter övermogna blåbär lugna våra sinnen.
    Nej men, jag personligen tycker det är mycket onödigt att behöva lugna ner sig med narkotika, läkemedel och alkohol, speciellt då det finns barn med i bilden. Är det som sagt då så att man inte klarar av vardagen utan dessa ämnen, är det någon annan stans det är fel, och de skulle då behöva rättas till.

är glad att jag klarar mig utan nåt sånt, och hoppas att mina barn också kommer klara sig undan sådan skit.
    Och jag förstår fortfarande inte varför man hellre vill att barnen ska röka på, då man kan lära dem dricka med måtta.
  • Shandi
    Anonym skrev 2012-07-10 14:12:30 följande:
    Så jäkla  trist att göra om en intressant tråd till ännu ett battle mellan korkade sönderrökta knarkare och  skenheliga frireligiösa kärringar - respektera TS och dra någonstans mer passande!

Lägger till en egen mörk hemlighet för att komma igång med tråden igen.

Jag har varit otrogen ett flertal gånger i mitt äktenskap - alltid med prostituerade och alltid utomlands. Noll i dåligt samvete faktiskt! Det skulle ingen tro om mig som är uttalad feminist....
    Möjligen att jag är en kärring, men tyvärr inte frireligös ;)

En mörk hemlighet, Jo.. När jag var liten borstade toaletten med systers tandborste.. Vi var verkligen värsta fiender då vi var mindre och jag tycker fortfarande att det var ganska roligt gjort... Hon vet fortfarande inte ;)
  • Shandi
    Anonym (Humhum) skrev 2012-07-10 14:20:20 följande:
    Så länge ingen runt omkring faller illa av det så gör det väl inget?
    Känner folk som röker på istället för att gå ut och supa skallen av sig en fredagkväll om dom är barnlediga.

Varför är det fel att vilja sitta hemma i soffan och ta det lugnt med lite röka ?

Är det bättre att man går ut och super och hamnar i slagsmål och vandaliserar m.m. ?
    Har nog klargjort min åsikt, accepterar era andras men tänker inte diskutera mer :)
  • Shandi
    Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 14:24:11 följande:
    Jag uppskattar inte skit som skenheliga kärringar serverar samt önskan att skada fungerande familjer som dessa ofta uttrycker.
    Tycker heller inte om uttryck som "korkade sönderrökta knarkare" som riktas mot hårt jobbade skattebetalande småbarns föräldrar baserat strikt på egen ignorans eller okunskap.

Jag skulle nog ge dig rätt där för jag tror inte på att du har hittat en nykterist stad, tror du har systemet nånstans i centrum, kaffe säljs i massor på den lokala ican och cannabis bland andra droger säljs öpet på gatan.

Du kan tycka att det är onödigt och välja annan livstill, din fulla rätt att leva som det passar dig, välj bort alla droger, lagliga som olagliga, använd inte mediciner även när du behöver dom, och be till gud att du aldrig drabbas av depression eller utbrändhet där du skulle behöva medicinering, det är onödigt.
    Man kan inte glömma däremot att dom flesta andra håller inte med tänket och börjar med glädje dagen med en morgonkaffe, sigg, tar sig öl till grillen drinkar på semester, vin till maten och så vidare. 
    Jag har personligen aldrig träffat på en nykterist som var konsekvent.
    Du kanske är den första men jag tvivlar

Jag skrev att jag skulle föredra om dom var hemma med vänner än att dom skulle rinna ute på fylleslag.
    Haha jag pratade om min lilla bubbla ju :) Min familj, mina vänner, min värld, mitt liv. Ett liv utan droger, eftersom jag är lärd att det är farligt och olagligt.

JAg pratade också om läkemedel, som missbrukas. Tyvärr har jag sett allt för mycket av detta och hoppas för gudarna att jag aldrig hamnar där själv, eftersom jag vet vilket helvete det är. I många fall kanske tilll och med värre än drogmissbruk. Av MIN erfarenhet. I MIN värld.
    Detsamma gäller alkohol.. Jag pratar om missbruk. De fall då en människa inte fungerar riktigt utan droger, läkemedel, alkohol. Det tycker jag är fel. Väldigt fel. Speciellt då man har barn.

Jag är ingen moraltant, jag lever inte regelrätt enligt FL's moralpropaganda, men jag undviker att förgifta min egna kropp allt för mycket...

Jag önskar nu att vi inte diskuterar det här längre.  I annat fall får vi väl starta en egen tråd.

Är det OKEJ om vi avslutar här?
  • Shandi
    FruNaftra skrev 2012-07-10 14:50:02 följande:
    Håll käften med ert dryga ot-blabb! Respektera TS eller dra!
    Vi har gett oss ;)

En hemlighet var att jag piercade mig i smyg, i läpp, ögonbryn, näsa och diverse andra ställen. Ingen visste i familjen, men då jag var hemifrån stoppade jag in säkerhetsnålar i hålen och trodde jag var skitcool ;)
Svar på tråden Vad er är mörkaste hemlighet?