• Ojsan

Vad er är mörkaste hemlighet?

Anonym (Daisy) skrev 2012-07-09 22:16:32 följande:
    Har väl inga jättemörka hemligheter, men är allmänt ganska hemlig av mig för mina vänner och bekanta, pratar inte så mycket om mig själv o rättar inte alltid folk bara för att det är så pinsamt.
    Många verkar tro att jag har ett helt entourage av vänner och släkt som ställer upp för mig och en uppbokad kalender (inget jag nånsin påstått, antagligen utgår de från sig själva), när jag egentligen är ganska ensam, har få riktiga vänner och en liten släkt som i princip struntar i mig, och jag sitter oftast bara hemma vid datorn...
    Så är det många som tar för givet att jag o sonens pappa har delad vårdnad när jag egentligen är helt ensamstående mamma, pappan har honom några timmar en dag per månad, han bryr sig inte speciellt. Jag har som princip att inte tala illa om pappan inför sonen o han är nästan alltid med o lyssnar så det är lite svårt att förklara för folk i klarspråk hur det eg ligger till. Så skäms jag också enormt över att jag skaffade barn med en sådan man och inte trodde mig va värd bättre.
    Borde kanske ta itu med det för det blir lite konstigt när bekanta ibland frågar om jag ska med på diverse olika evenemang, de tar för givet att sonen är hos sin pappa ibland och/eller att jag har barnvakter bakom varje knut när det i själva verket är ganska sällan jag får tag i en barnvakt...

En hemlighet jag inte har berättat åt någon är att jag bland tänker att det skulle varit bäst om jag tagit livet av mig när jag var 13 o mobbad o utfryst, för skoltidens trauman satte så djupa spår i mig så jag har ändå inte blivit till något, även om jag kämpat allt jag orkat har det blivit ganska bräckligt, jag har alltid varit så ensam i min kamp, det är aldrig någon som trott mig om att kunna bli något. Jag har ingen högre utbildning, ingen man, inget hus, har ett ganska misslyckat liv öht med snuttjobb o måste söka bidrag för att kunna betala hyran o få avlastningshjälp av soc för att orka, o jag gråter ibland om kvällen för att jag inte kunde ordna ett bättre liv åt min son även om jag gör så gott jag kan.
    Hoppas att livet vänder för dig, du vet inte vad som finns bakom nästa krön. {#emotions_dlg.flower}
  • Ojsan
    Anonym (18år) skrev 2012-07-09 22:20:08 följande:
    Jag "tömmer" mig själv när jag har mens för att den ska gå över snabbare. Jag stoppar upp fingrarna mellan benen och liksom skopar ut det som bara ligger där när jag duschar. Vidrigt jag vet, men på så sätt slipper jag liksom det där äckliga eftergrejset som pågår i en dag extra eller två och jag känner mig renare, även om så kanske inte är fallet.

Ingen vet om det här.  
    Det är tekniskt omöjligt då mensblodet pytsas ut ur livmodern med ca 15 ml åt gången, så det kan vara den mängen du skopar ut, men det går inte att tömma ut det som finns i livmodern, det måste komma ut själv.
  • Ojsan
    Anonym skrev 2012-07-09 23:06:06 följande:
    Det fungerar utmärkt!
    Blöder enbart två dagar när jag gör så, annars fyra. Sååå, du får helt enkelt forska vidare lite!
    behöver inte är redan utbildad i ämnet
  • Ojsan
    Anonym (inte dålig) skrev 2012-07-11 20:16:36 följande:
    Men eller hur..GE FAAAAAAAAAAAN I DJUR OCH BARN!! Jag blir så ledsen Gråter
    Jag håller med, gränsen har passerats.
  • Ojsan
    ftp skrev 2012-07-11 22:39:00 följande:
    Du missar en liten detalj att det inte handlar om förståndshandikapade, det handlar om djur som har mycket fungerande verktyg till att försvara sig och undvika situationer dom inte vill befinna sig i.
    Djur blir utnyttjade och förstår inte att dom blir det.  Att ha sex med någon ska vara ömsesidigt. Dessutom om du skulle träffa en partner i framtiden, tycker du att det vore ok om han/hon har haft sex med sina husdjur?
  • Ojsan
    mozzarella skrev 2012-07-11 22:51:00 följande:
    sant. äntligen ngn som fattar och som inte kn*llar på chihuahuan i smyg. fy fan.

dessutom vet jag att "folk" ibland drogar djuren när dom ska begå övergrepp på dom. så ja, det är inte alltid  djuren är "med på det" (fast så kan man inte ens kalla det), men du förstår min poäng.

förstå att det är människor som glider runt på gatan med såna här värderingar. folk på tuben som vill klappa din hund och säger "vilken fin!" när han/hon i själva verket tänker "den vill jag sätta på". världen är på väg under!   seriöst. och många svenskar klagar också ofta på att invandrare kn*llar på stackars djur, men i sverige verkar det som att många tjejer verkar gilla sina stackars jyckar lite "allt för mkt".

in på psyket med er. 
    Ja det är så man blir mörkrädd. Helst skulle jag vilja skaffa en lögndetektor och kolla personer som ska passa min hund om de har som avsikt att utnyttja hunden medan jag är borta.
  • Ojsan
    ftp skrev 2012-07-11 23:23:23 följande:
    Du kanske ska ta en titt på vad du föraktar och bortförklarar, dom klipp jag har sett där hundar satte på sina "honor" var högljuda, hundens frenetisk kåta flåsande kunde man inte ta miste på.

Spännande hur det helt plötsligt blir "vidrigt" at behaga sina djur, man kanske borde göra det rtta och bara slakta dom för att äta upp, verkar vara det sättet man ska behandla djur på.
    Skenheliga hycklare är vad ni är.
    du kan inte va frisk!
  • Ojsan
    ftp skrev 2012-07-12 00:28:58 följande:
    Är du tolv?

Det ligger knappast inbäddat bland djurens insikter att behaga människan, dom vanliga instinkter som sexdrift självbevarelse drift och liknande vi delar med dom finns där.
    För hunden n spelar det ingen roll om den får sätta på en annan djur eller n människa, den får knulla med det ett lyckligt djur.
    I motsatsen till dom flesta andra djur som håls i fångenskap

Och till vilka källor kan du hänvisa till den informationen?
  • Ojsan
    ftp skrev 2012-07-12 00:36:35 följande:
    Jag tror inte att familjeliv kommer uppskatta om jag börjar länka klipp.
    brukar du kolla på såna klipp?
Svar på tråden Vad er är mörkaste hemlighet?