Vad er är mörkaste hemlighet?
Anonym (Daisy) skrev 2012-07-09 22:16:32 följande:
Har väl inga jättemörka hemligheter, men är allmänt ganska hemlig av mig för mina vänner och bekanta, pratar inte så mycket om mig själv o rättar inte alltid folk bara för att det är så pinsamt. Många verkar tro att jag har ett helt entourage av vänner och släkt som ställer upp för mig och en uppbokad kalender (inget jag nånsin påstått, antagligen utgår de från sig själva), när jag egentligen är ganska ensam, har få riktiga vänner och en liten släkt som i princip struntar i mig, och jag sitter oftast bara hemma vid datorn...
Så är det många som tar för givet att jag o sonens pappa har delad vårdnad när jag egentligen är helt ensamstående mamma, pappan har honom några timmar en dag per månad, han bryr sig inte speciellt. Jag har som princip att inte tala illa om pappan inför sonen o han är nästan alltid med o lyssnar så det är lite svårt att förklara för folk i klarspråk hur det eg ligger till. Så skäms jag också enormt över att jag skaffade barn med en sådan man och inte trodde mig va värd bättre.
Borde kanske ta itu med det för det blir lite konstigt när bekanta ibland frågar om jag ska med på diverse olika evenemang, de tar för givet att sonen är hos sin pappa ibland och/eller att jag har barnvakter bakom varje knut när det i själva verket är ganska sällan jag får tag i en barnvakt...
En hemlighet jag inte har berättat åt någon är att jag bland tänker att det skulle varit bäst om jag tagit livet av mig när jag var 13 o mobbad o utfryst, för skoltidens trauman satte så djupa spår i mig så jag har ändå inte blivit till något, även om jag kämpat allt jag orkat har det blivit ganska bräckligt, jag har alltid varit så ensam i min kamp, det är aldrig någon som trott mig om att kunna bli något. Jag har ingen högre utbildning, ingen man, inget hus, har ett ganska misslyckat liv öht med snuttjobb o måste söka bidrag för att kunna betala hyran o få avlastningshjälp av soc för att orka, o jag gråter ibland om kvällen för att jag inte kunde ordna ett bättre liv åt min son även om jag gör så gott jag kan.