Anonym (bdsm) skrev 2012-07-10 14:24:11 följande:
Jag uppskattar inte skit som skenheliga kärringar serverar samt önskan att skada fungerande familjer som dessa ofta uttrycker.
Tycker heller inte om uttryck som "korkade sönderrökta knarkare" som riktas mot hårt jobbade skattebetalande småbarns föräldrar baserat strikt på egen ignorans eller okunskap.
Jag skulle nog ge dig rätt där för jag tror inte på att du har hittat en nykterist stad, tror du har systemet nånstans i centrum, kaffe säljs i massor på den lokala ican och cannabis bland andra droger säljs öpet på gatan.
Du kan tycka att det är onödigt och välja annan livstill, din fulla rätt att leva som det passar dig, välj bort alla droger, lagliga som olagliga, använd inte mediciner även när du behöver dom, och be till gud att du aldrig drabbas av depression eller utbrändhet där du skulle behöva medicinering, det är onödigt.
Man kan inte glömma däremot att dom flesta andra håller inte med tänket och börjar med glädje dagen med en morgonkaffe, sigg, tar sig öl till grillen drinkar på semester, vin till maten och så vidare.
Jag har personligen aldrig träffat på en nykterist som var konsekvent.
Du kanske är den första men jag tvivlar
Jag skrev att jag skulle föredra om dom var hemma med vänner än att dom skulle rinna ute på fylleslag.
Haha jag pratade om min lilla bubbla ju :) Min familj, mina vänner, min värld, mitt liv. Ett liv utan droger, eftersom jag är lärd att det är farligt och olagligt.
JAg pratade också om läkemedel, som missbrukas. Tyvärr har jag sett allt för mycket av detta och hoppas för gudarna att jag aldrig hamnar där själv, eftersom jag vet vilket helvete det är. I många fall kanske tilll och med värre än drogmissbruk. Av MIN erfarenhet. I MIN värld.
Detsamma gäller alkohol.. Jag pratar om missbruk. De fall då en människa inte fungerar riktigt utan droger, läkemedel, alkohol. Det tycker jag är fel. Väldigt fel. Speciellt då man har barn.
Jag är ingen moraltant, jag lever inte regelrätt enligt FL's moralpropaganda, men jag undviker att förgifta min egna kropp allt för mycket...
Jag önskar nu att vi inte diskuterar det här längre. I annat fall får vi väl starta en egen tråd.
Är det OKEJ om vi avslutar här?