Kan man ha urinvägsinfektion utan att det svider?
Jag har haft/har svårt att börja kissa, har även feber. Men det svider inte, måste det gör det vid urinvägsinfektion? Om det nu är det, går det över utav sig själv? Något man ska göra(?)
Jag har haft/har svårt att börja kissa, har även feber. Men det svider inte, måste det gör det vid urinvägsinfektion? Om det nu är det, går det över utav sig själv? Något man ska göra(?)
Det måste inte svida. Ring sjukvårdsrådgivningen, oftast behöver man inte någon behandling, men låt ett proffs avgöra det.
jag har haft utan att det gör ont flera gånger. lika bra att åka in och titta!
Har du blod i urinen? Kommer det bara lite kiss när du är på toa? Det måste inte göra ont men i regel gör det in i helv*te ont. Ringe vc imorgon spec med tanke på att du har feber. Det är onödigt att vara sjuk om man inte behöver, framför allt så sök hjälp INNAN det känns som om du kissar taggtråd
Nej, det kommer inget blod & jag kissar normalt. Bara att det är svårt att börja... Kan dock inte komma på något annat det kan vara(?)
Nej det behöver inte svida, det behöver inte göra ont, du behöver inte ens ha feber man kan ha "smygande uvi" nå¨got som jag haft vid tre tillfällen och ena gången gick det så långt att jag inte fick symptom förns det hade gått så långt att det blivit en njurbäckeninflamation.
Ring sjukvårdsrådgivninen och hör vad u ska göra
Flera gånger har jag haft uvi som inte gett symptom alls förrän det satt sig i njurarna. Det gör ONT! Så misstänker du uvi så är det bättre att du ser till att få ett urinprov taget. Kan dock säga att mina urinprov inte alltid visat på uvi trots att det varit det. Då har istället blod och vita blodkroppar varit förhöjt på stickorna.
Köp hem och drick tranbärsjuice! Botar uvi om den inte gått för långt.
Det botar inte alls uvi.. Däremot ska man dricka rikligt för att skölja igenom njurarna o det sura i tex tranbärsjuice gör att bakterierna trivs sämre i urinen och en lätt uvi kan på så sätt fördrivas. Men det e inte alls säkert.
Sista jag hade UVI sa dem att det spalde ingen roll vad man drack, huvudsaken var att man drack mycket så man fick kissa mycket och "sköja igenom systemet". Att vissa drycker ska vara bättre än andra påstod dom då var en myt bara