Semester med barnen - måste man åka iväg eller hitta på nåt "speciellt"?
Så var det semester nu då. Jag pluggar och har liksom barnen haft ledigt ett bra tag redan. Men nu har sambon semester i fyra veckor. De två första veckorna har vi barnen hemma sen är de hos sin pappa i två veckor.
Vi har velat länge (och gör det fortfarande) om vi ska åka iväg nånstans med barnen under några dagar och hitta på nåt. Men nu funderar jag på om vi ska stanna hemma och bara göra dagsutflykter? Ska tillägga att vi har varit på Kolmården och Gröna lund redan samt att jag och barnen ska åka på en kryssning innan skolorna börjar igen.
En av anledningarna till att jag/vi inte vill åka nån längre sträcka är att 10-åriga dottern inte klarar av långa bilresor. Hon startar konflikter med allt och alla, får utbrott, klarar inte av väntan av att komma fram osv. (lite adhd-problematik m.m) så bilresorna tar ofta knäcken på både oss vuxna och hennes två syskon. 15 mil till Kolmården är smärtgränsen.
Men är vi tråkiga som inte åker iväg? Är vi taskiga mot barnen? Frågade 13-åringen och hon sa att hon helst inte ville åka långt bort (pga de jobbiga bilresorna med syrran). 6-åringen bryr sig inte, bara han slipper flyga säger han 10-åringen är ju den som vill åka, men som inte klarar av bilresan dessvärre. Vi hade/har en fundering på Skara sommarland med två övernattningar men då har vi en tuff bilresa framför oss + två intensiva dagar med ett antal utbrott från 10-åringen som inte klarar av för mycket intryck. Frågan är om vi pallar med det någon av oss?