Inlägg från: MSörensen |Visa alla inlägg
  • MSörensen

Kunniga LCHF:are - jag behöver er hjälp!

Äkta majonäs får man äta :)

• MSörensen

Innehåller 2 g kolhydrater/ 100 g

• MSörensen

konstigt... Jag har Findus Original, den med grön etikett, vilken har du?

• MSörensen

Men såg nu i innehållsförteckningen att den innehåller socker!

• MSörensen
    stjierna skrev 2012-07-09 15:55:15 följande:
    Findus innehåller 2 gr KH, tror jag. Godast (bäst) är ju annars att göra majonnäs själv :)
  • MSörensen
    Haushinka skrev 2012-07-09 16:00:23 följande:
    Det är ju jätteolika beroende på vilket märke du syftar på. Kolla alltid näringsinnehållet på etiketten! Skulle det nu stå socker i innehållsförteckningen men det inte är mycket kolhydrater är det ju ändå ok.

Precis tror att all köpes majonnäs innehåller lite socker men som sagt 2 g kolhydrater / 100 g så då är den tillåten =)
  • MSörensen
    Fattig student skrev 2012-07-09 16:01:16 följande:
    Det var ju inte så svårt, eller det ser inte så svårt ut.

www.recept.nu/pelle_johansson/smaratter_och_t.../

Hehe nä inte gjort själv nån gång men såg sveriges mästerkock sigrid göra i nyhetsmorgon och det tog 2 sekunder!! =)
  • MSörensen
    stjierna skrev 2012-07-09 16:15:34 följande:
    Alla är ju olika liberala inom LCHF, vissa utesluter ALLA spår av snabba KH, och då är ju inte majonnäsen ok. Men om man går efter totala KH/100 gr och inte bryr sig om VAD det är, så är köpt majonnäs ok :)

Bra formulerat :P
  • MSörensen

Jag tänker iaf använda gamla Findus idag, orka gå till affären och göra egen *latmask* =)

• MSörensen
    Fattig student skrev 2012-07-09 18:02:17 följande:
    Antar att det funkar ganska bra för dig ändå? I sådana fall gör det väl inte så mycket. Jag tänkte iaf köra hårt nu, se hur man mår, men iofs tror jag inte att det är hållbart för mig i längden. Jag menar - studier, jobb och barn (make också) tar sin lilla tid. :)
    Varför skulle det inte vara hållbart menar du? Tidsmässigt eller ekonomiskt eller hur menar du? :) 

Jag har börjat med att göra som middagsförslag på sistone och planerar in lite hur vi ska äta och det tycker jag underlättar en del!  

Just nu kör jag bara kolhydratsreducerat (fått med min man och bonusson nu också) eftersom jag är gravid och vill inte vara så strikt då men innan jag blev gravid åt jag enligt LCHF och gick ner 19 kg på 7 månader :)

Svar på tråden Kunniga LCHF:are - jag behöver er hjälp!