Lite frågor till er lchf:are!
Jag skulle personligen aldrig någonsin äta denna diet, men jag respekterar er som gör det. Det ska tydligen ge en enorm viktminskning? Low carb high fat eller hur? Jag tycker faktiskt att det är bättre att äta "normalt" och hälsosamt. Alltså, ändra hela synen och ens relation till mat. Då blir risken för återfall betydligt mindre - eller hur? Så här kommer lite frågor jag alltid undrat över!
-Hur får ni i er de fibrer kroppen vill ha om ni inte äter tillräckligt med kolhydrater?
-Blir ni inte helt kassa i magen av detta?
-Borde inte era kolesterolvärden bli skyhöga?
-Får ni inte en känsla av att vara för övermätta? Eller äcklade av all fet mat?
-Blir eran hy fet och/eller luktar dåligt? Det kan du ju göra om man äter mycket skräpmat.
-Hur ställer ni er till att viss forskning visar att det är farligt med denna diet?
-Hur blir det sen när ni gått ner all vikt och sak börja äta "normalt" igen, borde det inte bli mycket enklare att halka in i samma hjulspår som förut? Eller ska ni äta såhär livet ut?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-10 12:58
Med skräpmat menar jag inte att LCHFmaten är skräpmat!! Jag menade att om man äter skräpmat kan man få dåligt hy och lukta dåligt -.tex friterad mat á la MacDonland's