• LV2

tips på något som håller borta katter från sandlådan

Jag läste för ett tagsedan att det skulle finnas en sand som katter inte tycker om som man kunde lägga i barnes sandlåda. Jag kan inte hitta det nu när jag försöker slå på olika alternativ är det någon som vet vad jag menar? skulle vilja hitta något som håller katter borta från sandlådan mina och andras katter

• Svar på tråden tips på något som håller borta katter från sandlådan
  • Marilyn

Skulle gärna också vilja ha tips! Kör ibland med vitpeppar inomhus, men det regnar ju bort.

• La Lola

Varför fixar ni inte bara ett lock till sandlådan?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • LV2

vi bor i ett bostadområde och fastighetsägarn vill inte sätta lock för sanlådan därför vill jag ha tips på andra bra saker man kan ta till.

• La Lola
    LV2 skrev 2012-07-09 20:50:37 följande:

vi bor i ett bostadområde och fastighetsägarn vill inte sätta lock för sanlådan därför vill jag ha tips på andra bra saker man kan ta till.

Varför inte?
    En ram o hönsnät tex.
    Jätteenkelt ju.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • AnnieS

Hej
    Undrar också. Vi har lock till vår sandlåda, men det är inte alltid man kommer ihåg att sätta på locket medan barnen springer in och ut. Förr hade vi bara problem med bajsande katter under kvällar/nätter, men nu har det hänt även på dagtid.
    Jag har testat ett medel som heter "Get off" dock inte med ett hundraprocentigt resultat. Funkade de första dagarna (luktar ganska illa), men sedan var problemet tillbaka.

Andra tips? Vill gärna ha något som är barnvänligt.

Svar på tråden tips på något som håller borta katter från sandlådan