• Anonym (Återhämtning)

Jag orkar inte mer...längtar efter semester...

Jag har arbetat under lång tid utan semester,och nu börjar det kännas ordentligt.
     Jobbar hela denna sommar,och jobbade hela förra sommaren.
    Jag har alltså arbetat två år på raken utan semester. Det har gått bra innan,jag jobbar som timvikarie och vill inte säga nej till jobb,och jag har fått mycket jobb.

Jag trodde inte att det skulle bli såhär tufft. Jag var så naiv att jag trodde det skulle gå att arbeta två somrar på raken utan semester.

Nu känner jag mig nästan utbränd....orkar ingenting längre...det blir inte bättre av att folk på jobbet pratar mycket om vad dom ska göra på semestern,och vad skönt det ska bli....

Hur gör jag för att återhämta mig,hur gör jag för att hämta kraften åter???

Jag känner mig helt utarbetad och utmattad.Jag vet att jag får skylla mig själv,som inte har tagit några veckor ledigt,men det vill man ju inte göra som timvik.

Jag som timvikarie kan ju inte komma och säga att jag ska ha semester....Bara ordet semester gör mig sjuk av längtan....              

• Svar på tråden Jag orkar inte mer...längtar efter semester...
  • Anonym (Flisa)

Hej!

Förstår att det är tufft! Har också jobbat som timmis!

Jag hade två jobb, ifall att jag inte skulle skrapa ihop så mycket tid på ena jobbet. Det som var fördelen med att vara timvikare , tycker jag, är att du kan tacka nej. Det kan du ju inte göra om du har en heltidstjänst.

Jag jobbade inom vården och då ringde ju cheferna och frågade om man kunde jobba, ofta har man ingen egen rad. Fungerar det så på ditt jobb? Kan du inte helt enkelt säga nej till jobb ett par dagar / en vecka så du får vila upp dig? Du behöver ju inte säga nej, jag vill ha semester! Du kan väl bara säga att du inte kan dessa pass.

Chefer är ofta snabba med att vilja lägga allt och fööör mycket på timvikarer. Men bara för att du är vikarie betyder det inte att man behöver jobba hela tiden, varje dag utan ledigt.