• Jag1977

Varför allt SMS-ande?

inte konstigt alls om du bara har dem varannan helg. klart hon oroar sig och vill uppdatera dig på det som hänt.

säger som föregående talare- ring i god tid och visa dig intresserad utav hur det gått, om det är något du bör veta mm så hon känner att du vet lite mer när de kommer. om inte det hjälper får du nog bara acceptera att det antagligen är svårt att släppa taget för henne när ni ses så sällan.

jag hade gjort samma sak- helt enkelt för att den som ser barnen mest självklart har bäst koll- och det är mycket som händer i vardagen som man vill att den andra ska ta del av innan de tar över....

• Jag1977
    FrökenKanSjälv skrev 2012-07-11 21:13:28 följande:
    TS, mammans beteende hjälper inte barnen. Det hjälper bara henne själv. Hon matar sitt eget kontrollbehov. Eftersom man aldrig kan förändra någon annans beteende, utan bara sin egen reaktion på andras beteende så får du ändra saker hos dig själv. Mitt förslag är att du byter telefonnummer. Skaffa ett kontantkort vars nummer du ger till barnens mamma. Och ett vanligt abonnemang vars nummer du ger till alla övriga. Sedan slår du på kontantkortstelefonen kvällen innan barnen kommer till dig, läser genom sms:en och ställer eventuella följdfrågor. Övrig tid kan den telefonen vara avstängd och på det sättet styr du själv över när du tar emot sms:en. 

Fast nu kan ju ändå hon behöva nå honom fler gånger än kvällen innan umgänge! Om det händer barnen något, eller henne. Känns konstigt att hellre avskärma sig helt från infon om sina barn än att läsa ett "oviktigt" sms....
  • Jag1977

Personligen tycker jag det låter jättemärkligt att ha en avstängd tele i två veckor som slås på någon dag innan barnen kommer... Hur gör man om barnen vill ringa? Tvingar man dem att hemlighålla ens riktiga telenr eller struntar man i att prata med dem i två veckor? Ringer man inte själv på två veckor för att höra hur de mår? Är man så störd av sms så man väljer att HELT utestänga info om sina barn än att ev få läsa några sms "i onödan"? Har svårt att se hur info om barnen kan vara så störande så länge det är trevliga sms som handlar om BARNEN. Skulle hellre få tio extra sms om dan om mina barn när de inte är hos mig än inga alls!

Svar på tråden Varför allt SMS-ande?