• Inspireme

billigaste sätt att skicka paket?

hej tänkte höra med er som skickar paket för tradera eller pga ni har webshop vad tycker ni är det billigaste lösningen?
    jag har funderat på schenker privpak då jag kommer ej ha så stora mängder i början.
    tips?
    tipsa gärna om emballage också kommer sälja både kläder och små inredning.

• Svar på tråden billigaste sätt att skicka paket?
  • Julia P

www.postguiden.se kan man räkna ut  hur man skickar saker billigt... fick själv tipset av en bekant som säljer ganska mycket och han verkade nöjd...

• cattus

det beror lite på hur stora saker du skickar och hur ömtåliga dom är. På postens hemsida kan man köpa kuvert för mindre leveranser med rätt så bra pris(om du har företag). De större vadderade kuverten får väga max 2 kg men är bra för allt möjligt lite mindre saker.
    som privat person är det nog de gröna kuvreten eller privpak som gäller.

Tänk på att skattemyndigheterna kollar sälj sajter som Tradera, som privatperson som säljer mycket kan du bli sköntaxerad i efterhand om de tror att du sålt prylar och tjänar på det. 

• Looloo97

Porto är en RIKTIGT sur utgift, speciellt om det gäller paket och det inte kan gå som skrymmande brev...
    Jag skickar en del (garn) det väger inte mycket men blir skrymmande. Posten är jättedyrt och går det över i paket så går posten helt bort. När det är över 1 kg skickar jag alltid med Privpak, upp till 3 kg för max 75 kr. Jag har avtal med posten men det blir ändå dyrare för dom har fruktansvärt dåliga avtal, Schenker erbjuder också avtal men då blir det en månadskostnad som jag helst vill slippa. Som emballage har jag postpåsar som jag beställer från England.

Men som sagt, portopriset beror det HELT på vad du skickar för nåt :) 

Svar på tråden billigaste sätt att skicka paket?