Separation inom snar framtid
Jag har sagt till min sambo att jag vill separera från honom. Han vill inte ta in det utan tror det är "ett tomt" hot. VI har 2 barn tillsammans. Och det är mycket för deras skulle jag vill gå ifrån honom. Han är "för brysk" mot de. Speciellt mot sonen. Han tar i honom för hårt när han blir arg på honom. Jag har ensam vårdnad om honom av just den anledningen. När han föddes visade han små tendenser till detta och var dessutom på väg ifrån oss. Dottern har vi gemensam vårdnad om. Henne har inte varit lika våldsam emot av någon anledning. Men jag är djupt orolig att lämna de hos honom varannan helg när vi separerat. Jag vill inte lämna de hemma ens med pappa. Han har vid ett tillfälle visat våld mot mig, även fast han förnekar att det var våld att trycka ner mig i golvet när jag var gravid, och sätta sig över mig. Detta var några år sen och jag går på nålar hela tiden. Han har aggresionsproblem och jag vet inte när det ska hända nåt igen. Han har gått i terapi men det har inte hjälpt. Han skriker åt mig och ungarna jämt. Speciellt skriker han åt ungarna då han är irriterad på mig. Och mig skriker han på när det är jobbigt med ekonomin eller jobbet. Jag vet inte hur jag ska ta nästa steg i att söka ensam vårdnad. Nån därute som gått igenom samma sak?