• Joy70

Söker ensamstående vänner i Göteborg

Hej!

Är en ensamstående mamma till en flicka på 7 år. Skulle vara kul att träffa andra i liknande situation för träffar både med och utan barn. De flesta vännerna lever som "kärnfamilj" och det är såklart roligt att umgås med dem men ibland känns det som att man är lite "femte hjulet" och skulle ibland vilja prata lite med vänner som ochså lever själva med barn.

Hoppas att någon därute känner igen sig och tycker att det skulle vara kul att träffas och lära känna varandra.
    Jag önskar både träffas barnfritt för fika, promenader, shopping eller varför inte lite party (vid de få tillfällen jag är barnfri) men också med barn (gärna barn i min flickas ålder men inget måste) för lite picnic, fredagsmys, simhall eller liknande.

• Svar på tråden Söker ensamstående vänner i Göteborg
  • Matilda05

Hej! Jag är på väg att separera från min sambo. Har en dotter som är 6 år. Är jätte sugen på att hitta roliga saker tillsammans med barnen och även utan när man är barnledig.

• magbula

Hej

Här finns en till, har en tjej på 6år och en kille på 11. 

• Joy70

Absolut, vore jättekul. Något förslag på var/när?

• Matilda05

Den här veckan är fullbokad och sen åker vi till Öland en vecka. V31 är vi hemma igen. Vad sägs om någon dag då? Är det fint väder kan man ju alltid träffas ute någonstans så barnen kan leka.

• Curlingmorsan

Jag bor lite utanför men hakar gärna på om jag får?! Har en dotter som fyller 8 till hösten och en son på 5.

• magbula

Hej

Håller med att det skulle vara kul att träffas. V. 31 skulle funka för mig med.
    Var bor ni andra. Vi bor ganska centralt närmare bestämt i Kallebäck.
    Är det fint väder, hade det varit mysigt att åka ut till havet. Annars funkar ju alltid slottskogen.              

• Matilda05

Vi bor i Tuve. Slottskogen är alltid bra! Kan dock hoppas på lite fint väder så man kan få åka till havet någon gång och njuta av solen

• Curlingmorsan

V 31 funkar för mig oxå, då har jag barnen. Vi bor i Fjärås, lite utanför Kungsbacka.

Det ska finnas en fin lekplats i Eriksberg, har någon av er varit där? Funderar på om det är värt att åka dit. :)

Hur har ni era barn? Heltid eller deltid? Jag har mina varannan vecka. Men just nu under semester så kör vi två veckor var. Ska bli mysigt att ha de 2 veckor, men det är hemskt att vara utan dem så länge! :(     

• magbula

Har inte varit på den lekplatsen på Eriksberg, men alltid kul att prova något nytt dock.
    Jag har barnen ca 1 1/2 vecka och deras pappa har dem antingen från ons eller tors till söndag varannan vecka. Men nu ska de vara med honom lite över en vecka och åka till sommarstället i Jämtland, kul för dem men jobbigt att vara utan dem så länge.....håller absolut med om att det är jobbigt när man inte har dem.

Svar på tråden Söker ensamstående vänner i Göteborg