Lady Maria skrev 2012-07-10 18:12:02 följande:
Om jag är ledig tre veckor och inskolningen går jättebra, kan jag då vara ledig två veckor och ha barnen på förskolan? Storebror går på samma förskola så jag hoppas att det gör inskolningen lättare.
Vi har föräldraaktiv inskolning som "ska" ta 5 dagar, dag 5 så är föräldrar ej med. Men ser gärna att förälder är disponibel ytterliggare en vecka ifall det skulle behövas, man kan ju aldrig veta.
De som har skolat in på 5 eller mindre dagar men är lediga ytterligare en vecka har fått anpassa tiden för barnet till säg 9-11, 10-12 eller liknande tills mamma el pappa börjar jobba (om de ej haft arbeten med stor flexibilitet för att kunna komma och hämta samt vara med nån extra dag, få jobb har ju den möjligheten)
Detta för att barnet inte ska tappa kontakten precis efter inskolningen med oss men det finns ingen anledning att barnen ska gå full dag när mamma el pappa är hemma. har funkat jättebra.
3 veckors inskolning har jag varit med om 1 gång på 8 år i förskolan, mer normalt med två om man ej har föräldraaktiv där jag har arbetat.