YasminMabel skrev 2012-07-11 01:26:00 följande:
Det är en myt att de överlever en atombomb
Får väl ringa anticimex då...men kommer hela tjocka släkten även om man dödar den med insekt spray? (pappa fick små panik när han såg den vi hittade "rymma" och sprayade ihjäl den)
Ja, det vet jag också, men uttrycket säger en del om hur "odödliga" de är.
Nej, det ska tydligen inte vara samma sak att spreja ihjäl dem. Tydligen ska de utsöndra något när de blir ihjältrampade eller slagna som lockar dit de andra. vet inte riktigt men något är de.
Nu minns jag de äckliga krypen från semestern på Kreta förra året. Den största jag såg var 5 cm lång!! Det var det första jag såg när jag steg in på hotellrummet och efter det var den semestern körd. Låg med ljuset tänt hela nätterna, livrädd för att få de äckliga jävlarna på mig krypandes över ansiktet. Och så ludet....det väsande klickande ljudet....Jag höll på att bli galen. Jag gick såklart till receptionen och de halade direkt fram en stor sprayburk(inte förvånade alls) och jag tömde häla j-vla flaskan på den där första kackerlackan och den ville banne mig inte dö, den sprang över golvet och jag efter med sprayen. Till slut blev den lite slö men den låg där på golvet i flera timmar innan den dog riktigt. Sen såg jag många till och dagen efter sprayade jag hela rummet med något som skulle hålla i flera dagar. Nåja....
Mindre trevlig historia, men det var du som väckte minnet till liv