• faithfully

Vilka tecken visade sig för dig innan förlossningen startade?

Tänker på slemproppar, illamående, diarré, sammandragningar, huvudvärk eller vad som helst som plötsligt dykt upp innan de regelbundna värkarna startat/vattnet gått :)

• Svar på tråden Vilka tecken visade sig för dig innan förlossningen startade?
  • CoolJen

Första- slempropp någon dag innan
    Andra- ingen förvarning alls förutom att jag var gravid då :- D

• emelielj

Jag sov i princip hela dagen, var supertrött. På kvällen startade värkarna som lätt mensvärk.
    På BF.

• Slagathor

Ingenting.

Var ute på dagen och traskade som vanligt varpå jag får frågan om det inte är dags snart. Jo vilken dag som helst svarade jag följt av att mina vänner tippat på att hon kommer innan helgens slut. Detta var en lördag. Natten mot söndagen gick vattnet och söndag morgon kom hon till världen!

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • WickedyWitch

Typ ingenting. 2 veckor innan började jag få sammandragningar med lite lätt mensvärk, men inga direkt förvarningar. Vaknade 4 på morgonen två dagar efter BF av första värkarna :)

• Momalicious

Var magsjuk (eller den klassiska "tömningen") i vecka 39 och låg då en hel natt i badkaret med värkar och spydde i en hink bredvid. I två dagar efter det mådde jag smått illa och var extremt trött. Sen startade värkarna på riktigt.

• stjierna

Första: regelbundna värkar och slemproppen i en hel bit vid 03.30.
    Andra: slemproppen i omgångar kvällen innan, sov hela natten, körde äldsta till dagis 08, värkar började 09, född 10.04.

• hannis

Slemproppen gick 5 dagar innan vi övrigt var det bara tilltagande värkar som avslöjade vad som var på gång. Ändå fattade jag inte när det var dags. Trodde det var förvärkar...

• UmmAminah

med 1a barnet sjönkhon ner så att jag blev så stel o kände verkligen att huvvet var lååångt ner, kändes lite som att hon skulle ramla ut. det var några dagar innan vattnet gick. då hade hon varit fixerad i veckovis innan det.

• Angelica8912

Jag satte mig i soffan och då var de som en stor skvätt som kom i trosan, inte vattnet. Kände mig konstig i kroppen. Två timmar senare kom första värken.

• moniiicaaa

Hej jag har en fråga... jag är gravid i vecka 39+4 så alltså jag är 2 dagar ifrån beräknad förlossning men det är såhär att min slemmpropp gick både den 7e och 8e juli sen har jag typ haft ont lite här o där men jag har alltid konstant nästan ont på vänster sida mellan rygg och mage, vet någon om det är förvärkar eller räknas det som vanliga värkar? Har svårt att andas ibland av smärtorna och vet inte riktigt vad jag ska göra vill ju bara få ut bebisen och självklart vill jag ju veta på ett ungefär vad det kan placeras som ... 

Mvh Monica

• faithfully

Intressant att höra om någon känt något. Jag är i vecka 38+4 och letar väl tecken jag :) sammandragningarna är konstanta och dubbelt så starka från igår kväll, så hoppas att det betyder något. Känner mig konstig i kroppen och är småyr/illamående...

• MirandaMay

Inget vanligt symptom kanske men kvällen innan min andra fl startade svullnade mina fötter upp jättemycket så det stacks och var ömt när jag gick på dem.

• Vit Lilja

jag var superdålig i magen. Hade inte känt ett skit kvällen innan (10 dagar efter BF) och var sur och frustrerad och trodde aldrig ungen skulle komma. Sen på natten blev jag ordentligt dålig i magen, spydde en del men satt på toa och hade diarré fram till morgonkvisten då värkarbetet började med full karriär från 0-100 på 10 min. Blev inte så väldans mycket sömn innan han kom...

• Buzan

Bebis fixerade sig på torsdagen, på fredagen gick slemproppen, på natten till lördag började de första värkarna, lördag kväll åkte vi in och söndag morgon föddes sonen. Vecka 39+1. Hade inga klassiska "tömningar" utan kände  mig mer förstoppad. :P 

• Camillapunktslut

Hade så fruktansvärt ont i korsryggen hela dan, inget hjälpte. Sen på natten gick vattnet

Svar på tråden Vilka tecken visade sig för dig innan förlossningen startade?