Mammaledig och uttråkad till döds!!!
Fan vad otacksam jag är egentligen! Är hemma med barn nr 2 en helt underbar liten gullunge och har även en underbar liten klok 4:a åring oxå! Vi går upp tidigt varje dag, sambon jobbar mer än heltid, långa dagar kommer oftast inte hem fören sent på kvällen. 4 åringen är på dagis 3 ggr i veckan. Själv går man här och städar, rättar till, plockar iordning och kontrollerar. Har sett alla filmer som finns att se ( känns det som) gått igenom olika boxar såsom kvarteret skatan, tusenbröder, solsidan osv och så länge den underhållningen pågår är allt ok! Den lilla bebben sitter oftast i mitt knä och smackar med sina bitleksaker ( e 6mån ) eller tränar hon flitigt i babygymmet, så det är inte så att jag inte är med henne ( känner till familjelivsforum och vet att man alltid måste övertydliga saker och ting). Har varit på olika lekplatser hundra tals ggr med barnen och har typ vip kort på stadsbondgården. Umgås med min syrra så ofta jag kan men hon jobbar ju oxå heltid. Och ingen utav mina vänninor är mammalediga nu, alla jobbar och är upptagna. Så oftast är jag ensam med barnen! Och vissa dagar är det underbart att man kan vara hemma så här i sverige med sina barn MEN ibland är det bara plågsamt tjatigt och rastlöst!
Otacksamt är det egentligen! Jag har över 40 tv kanaler, installerat canal plus film paket som jag glor på dygnet runt och alla disney kanaler, skit kul ! Datorn och hela jävla internet finns till förfogande, fint väder ute, bilen i garaget, pengar i plånboken etc men ÄNDÅ!!!! Vet inte vad jag ska fylla ut dagarna med lixom!!!!
Mannen har semester om 2 veckor tack gode gud, då ska vi äntligen hitta på massa roligt!
Hur känner ni andra mammalediga? Har ni roligt jämt eller är ni oxå så här sjukt rastlösa i mellanåt????
Har ni tips på hur man ska tänka för att ändra det här rastlösa tänkandet??? Vad finns det att mer hitta på???
Det värsta är nog att jag känner mig så jävla ensam!!!!! ( trots barnen) Behöver väl mer vuxet umgänge! Sådana här tankar har man ju aldrig när man jobbar!!! Då vill man jju bara vara ledig!!!