Inlägg från: DreamBitch |Visa alla inlägg
  • DreamBitch

Han tar tramadol.

Súdamerika skrev 2012-07-14 23:52:14 följande:
    Tradd är en opiat, alltså en medicin som används för oro, insomningsproblem men framförallt för smärta. Har har problem med detta så kan Tradd vara en hjälp. Problemet med opiater är att de är beroendeframkallande och att de gör folk till trötta zombier.
    Tramadol används inte för oro och insomningsproblem. Det fungerar på dessa problem men skrivs inte ut för det.
  • DreamBitch
    Súdamerika skrev 2012-07-15 22:35:32 följande:
    ja...?
    När du skriver att tramadol används mot oro och insomningsproblem får du det att låta som att det skrivs ut för dessa ändamål.
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2012-07-16 20:34:15 följande:
    Varför svarar du inte?
    Om du nu har fel så är det väl bara säga det, eller visa att det visst skrivs ut till dessa problem.

Tramadol upplevde jag sömnproblem med, just den är jag direkt förvånad över.
    Visst om man somnade innan tabletten tog verkan(men då somnar man ju egen kraft), så sov man bra ett tag.
    Hann man inte somna så kunde man ligga vaken rätt länge.
    Även kunde man vakna mitt i nätterna och helt omöjligt att somna om.

Så jag är genuint intresserad av just detta påstående.
    Jag kan bara tala för mig själv. Och tramadol i större mängder kan få en människa att somna. Tramadol är även väldigt effektiv vid oro, men som jag skrev så skrivs det inte ut vid dessa besvär så jag håller med dig, jag vill också få ett svar mer än "Ja...! och Ok...!"
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2012-07-16 21:40:20 följande:
    Men dessa mängder lär ju inte doktorer föreskriva väl, det är väl fortfarande dygns dos 400mg?
    Och dessa fördelas på 3-4ggr.
    Nej det är ju exakt detta jag skriver.
    Självklart kan vissa uppleva en bättre insomning eller att det dämpar oro men det skrivs inte ut för detta.
  • DreamBitch

Men anonym har väl aldrig heller påstått att h*n tar en hög dos så jag förstår inte varför du tog upp det från första början?!

• DreamBitch

Bara sådär. Helt utan anledning och trots att h*n även hade skrivit "bara 100mg".
    Det var en intressant argumentationsteknik. Haha

Svar på tråden Han tar tramadol.