• Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 15:00:14 följande:
    Tramadol är en typ av smärtstillande medicin som är "släkt" med morfinliknande preparat(tex subutex som är syntetiskt heroin). Dvs jag antar att det är ganska beroendeframkallande? Dock har jag själv ingen erfarenhet men jag tycker inte det låter som bra öht att han försöker självmedicinera ångesten med såna preparat.  
    Sicken konstig mening, tramadol--->subotex--->och helt plötsligt syntetiskt heroin.
    Enda jag hört syntetiskt heroin om är fentanyl, men då mest för det ersatte heroin inför operationer för ett gäng år sedan.

Subotex används för heroin beroende, som ersättnings medicin.
  • Anonym

Du får la säga till han, att det är inte så roligt för dig att han trycker i sig en del tramadol och sen skiter i dig.
    Och sen resonerar från detta, menar skiter han i dina önskemål helt och kör på sitt race var och varannan dag.
    Så bör man ju omvärdera sitt förhållande.
    Annat om han tog 1-2 dagar till detta max och sen rikta sitt intresse till dig, så hade ju det inte varit så mycket att orda om.

Dock är mediciner som tramadol(opiat) nått som en del refererar till bara-ta-en-till-droger.
    Och detta beteende att "bara" ta en till som gör en beroende och sen kanske till missbrukare.

• Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 15:35:19 följande:
    det jag menar är att de är starkt beroendeframkallande och inte lätt att sluta med om om man fastnar, vilket är risk för att man gör om man börjar använda såna medel mot ångest när man bara ligger hemma ensam.. 
    Förstår inte din koppling, precis som du ville få in heroin i samtalet.
    Och varför ville du få in heroin?
    Du pratar om beroendeframkallande, visst är tramadol det, men inte i samma liga som heroin.
    Så igen varför ville du få in heroin?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 15:47:58 följande:
    Föratt min kille har varit heroinist och han började sin bana med "lättare" smärtstillande som typ oxy(eller vad han kallar det), morfin mm. Han började också självmedicinera mot ångest, med smärtstillande tabletter och benso.  
    OCH?
    tramadol är fortfarande inget heroin.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 16:04:41 följande:
    Men gud. Förstår du verkligen inte min poäng? Är du slö? 
    Jo, förstår din poäng exakt.
    Och det är därför jag rättar till dig, tramadol är inget heroin men bägge opiater.
Svar på tråden Han tar tramadol.