• Meddelande borttaget
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 17:35:53 följande:
    Det förstår jag väl(varför jag skrev att de är "släkt" med varandra) men jag menar att det fortfarande är ett riskbeteende TS kille uppvisar 

Så nu kan du ta dina rättningar och gå och känna dig viktig nån annanstans 
    Men du vill göra en rödtråd till heroin i en tråd om tramadol, bara för det finns ett riskbeteende.
    Är det itne mer riktigt att prata om tramadol istället än för "skrämma"(Eller vad nu syftet var) som du gör med att Kalla subotex för syntetiskt heroin, vilket det inte är på nått sätt.

Som jag sa innan fentanyl är vad man kallar "syntetiskt heroin", alla opiater är halv/hel syntetiska.

Aldrig gillat när någon överdriver för chocka eller vad nu syftet är, håll till ämnet.
    Den som kan nått förstår ändå, och de som inte förstår förklarar man för.
    Fast än de flesta opiaterna/opioderna ombildas till morfin, så är dom på icke något sätt samma.
    Bara ta loperamid, som inte ens klarar ta sig över blod hjärnbarriären, till vanligt heroin som en jävel till att kliva över denna.
    Medan andra måste genomgå komplicerade metaboliseringar.
  • Anonym
    ftp skrev 2012-07-14 11:08:28 följande:
    Nu säger jag inte självmedicinering med tramadol, finns bättre sätt än att slå ut sig själv men.
    Tramadol är inte morfin och fungerar faktiskt som ångestdämpande.

Inte rent morfin men en svag opiat som är beroendeframkallande och som man då kan punda på. Man tar bara mer och mer tabl för att uppnå rusningseffekten och tillslut kan man inta så många tabl att kroppen inta klarar mer. Tramadol metaboliseras i levern och det är den som först tar skada. 
  • Anonym

Arbetar du inom vården eller?

Om du vill kan du komma och hälsa på våra intoxer (förgiftningar) på sjukhuset så kan du få lära dig lite om vilka tabletter man kan bunda på. Och vad saom händer med dem och deras lever.  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-14 12:38:21 följande:

Arbetar du inom vården eller?

Om du vill kan du komma och hälsa på våra intoxer (förgiftningar) på sjukhuset så kan du få lära dig lite om vilka tabletter man kan bunda på. Och vad saom händer med dem och deras lever.  

Amfetamin kan man punda på.
    Opiater noddar med, kusligt att folk inom vården är så extremt obildade i vad som är vad.
    Men trots allt ska ha kunskaper som man har, hur går det ihop tro?

Andningsdepression är ju opiaters problem, dock med tramadol så är mängden för komma dit ovanligt hög.
    Eller i kombo med benzo preparat, det är ju denna blandning som kändisarna trillar av pin en efter en.
  • Anonym
    Petrol skrev 2012-07-14 23:45:39 följande:
    Nu är o andra sidan nodd och att punda inte direkt några akademiska begrepp som används inom vården.

Det är pundar-tugg kort och gott.
    Spelar liksom ingen roll, det som var ju liksom felaktigt det personen ifråga påstod.

Sen hur en pundare pratar vet jag faktiskt inte, för jag ALDRIG träffat  på någon som jag veterligen varit på amfetamin.
    Men bra du vet i alla fall  Solig
  • Anonym
    Súdamerika skrev 2012-07-14 23:52:14 följande:
    Tradd är en opiat, alltså en medicin som används för oro, insomningsproblem men framförallt för smärta. Har har problem med detta så kan Tradd vara en hjälp. Problemet med opiater är att de är beroendeframkallande och att de gör folk till trötta zombier.
    Är det sant?
    Jag upplever dom som tvärtom faktiskt, svårt att somna och sova bra.

Själv var en trött zombie när jag hade ont i ryggen och åt dessa under 2år.
    Det sista var man totalt orkeslös.
  • Anonym
    Súdamerika skrev 2012-07-16 19:05:42 följande:
    Ok...?
    Varför svarar du inte?
    Om du nu har fel så är det väl bara säga det, eller visa att det visst skrivs ut till dessa problem.

Tramadol upplevde jag sömnproblem med, just den är jag direkt förvånad över.
    Visst om man somnade innan tabletten tog verkan(men då somnar man ju egen kraft), så sov man bra ett tag.
    Hann man inte somna så kunde man ligga vaken rätt länge.
    Även kunde man vakna mitt i nätterna och helt omöjligt att somna om.

Så jag är genuint intresserad av just detta påstående.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2012-07-16 20:46:22 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv. Och tramadol i större mängder kan få en människa att somna. Tramadol är även väldigt effektiv vid oro, men som jag skrev så skrivs det inte ut vid dessa besvär så jag håller med dig, jag vill också få ett svar mer än "Ja...! och Ok...!"
    Men dessa mängder lär ju inte doktorer föreskriva väl, det är väl fortfarande dygns dos 400mg?
    Och dessa fördelas på 3-4ggr.
  • Anonym
    Anonym (Been there) skrev 2012-07-26 09:17:11 följande:
    Tradd kan man då absolut inte sova på. Det vet alla som testat att ta större doser än vad som förskrivs. Man får ett enormt välbefinnande och hamnar i en sorts dvala och på sin höjd kan man slumra in någon minut här och där. Men vill man sova ut så är det absolut inte tradd man ska ta. När jag tog som mest kunde jag ta uppåt 1-1,2g på några timmar och då kan jag garantera att det inte var något snack om att sova. Tvärt om kunde man lätt vara vaken ett dygn i sträck.
    300mg på en gång ger samma effekt på någon som inte har byggt upp tolerans med dem.

Tramadol är ett gift. Otroligt lätt att fastna för. Jag vill med bestämdhet rekomendera dig att få din kille att avstå dessa. Det finns betydligt bättre vägar att gå för att komma tillrätta med oro och ångest.
    Hinenr man somna innan tramadolen tar verkan, så brukade jag i alla fall sova som en gris och rätt länge.
    Men hann den ta verkan så hade man en dålig och orolig sömn, kunde ofta vakna mitt i natten klarvaken i par timmar.
    För sen däcka igen.

Att tramadol är ett gift är ett helt felaktigt påstående.
    Jag brukar dock kalla det rävgift, just pga alla problem som finns knytet till tramadol.
    Speciellt vid län gre användning.

Men tar man sådana doser som du tog, så är ju det ingen medicinsk användning precis.
  • Anonym

Fattar inte ens varför man missbrukar tabletter? Bara läsa på förpackningen så blir det inge problem!!!!!!!!!!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-30 01:33:44 följande:
    Fattar inte ens varför man missbrukar tabletter? Bara läsa på förpackningen så blir det inge problem!!!!!!!!!!
    Kan det visst bli.
  • Anonym

Nu har inte jag läst igenom hela tråden men det verkar inte vara något som han tar dagligen jämt utan någon gång per år? Då tycker jag inte att det är något att hetsa upp sig för. 300mg är ingen stor dos och får honom antagligen att slappna av någon gång då och då när det behövs? Hade han blandat det med annat, tagit flera ggr/vecka eller tagit högre doser hade jag blivit orolig men så det är nu tycker jag att du kan ta det lite lugnt och låta honom ta det ibland istället för ett par öl. 

• Anonym
    Anonym (Undrar jag med.) skrev 2012-08-04 17:20:20 följande:
    Ni med anhöriga som trycker i sig Tramadol hur snabbt går dom ner i vikt ? Går man ner i vikt överhuvudtaget ?

Min kille sover konstant pga av dessa tabletter. Han åt Diaflonak innan men blev "van" så han fick Tramadolen istället för värken.

Åter till vikt frågan. Rasar man i vikt ? Tappar man hungerkänslan ?
    Tar man i de doser läkaren angett, så ser jag inte att man ska gå ner i vikt.
    Har själv tagit dubbla doser under vissa tider, och inte märkt någon viktnedgång.
  • Anonym

Jag har ätit Tramadol så länge de funnits, dock bara 100 mg fördelat under dygnet har inte märkt någon minskad aptit däremot har jag de senaste veckorna sovit dåligt kan bero på att jag haft mer smärta och ätit 50 mg mer än vanligt och då tagit en tablett även kvällstid.

Har aldrig märkt några utsättningssymtom när jag inte tagit någon tablett under några dagar, inte heller har jag upplevt någon ruseffekt förutom någon gång när smärtan inte varit tillräckligt stark. Nu tar jag låg dos eftersom jag vill att det ska finnas utrymme att öka dosen om smärtorna ökar mer än i dagsläget och eftersom jag inte tål andra preparat för smärtlindring, framförallt inte de som innehåller kodein.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-08-04 18:45:31 följande:
    Jag har ätit Tramadol så länge de funnits, dock bara 100 mg fördelat under dygnet har inte märkt någon minskad aptit däremot har jag de senaste veckorna sovit dåligt kan bero på att jag haft mer smärta och ätit 50 mg mer än vanligt och då tagit en tablett även kvällstid.

Har aldrig märkt några utsättningssymtom när jag inte tagit någon tablett under några dagar, inte heller har jag upplevt någon ruseffekt förutom någon gång när smärtan inte varit tillräckligt stark. Nu tar jag låg dos eftersom jag vill att det ska finnas utrymme att öka dosen om smärtorna ökar mer än i dagsläget och eftersom jag inte tål andra preparat för smärtlindring, framförallt inte de som innehåller kodein.
    100mg dygn är ingen stor dos, det är fjärdedel av maxdos.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-04 19:03:46 följande:
    100mg dygn är ingen stor dos, det är fjärdedel av maxdos.
    Precis vill ha utrymme för att öka dosen om jag skulle bryta lårbenshalsen eller något annat, egentligen behöver jag en större dos än vad jag tar för att få ordentlig smärtlindring men nöjer mig med att få en viss minskning av smärtan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-04 19:20:50 följande:
    Precis vill ha utrymme för att öka dosen om jag skulle bryta lårbenshalsen eller något annat, egentligen behöver jag en större dos än vad jag tar för att få ordentlig smärtlindring men nöjer mig med att få en viss minskning av smärtan.
    Ifråga sätter inte den mängd du tar, bara att den är inte så hög.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2012-08-04 21:17:39 följande:
    Men anonym har väl aldrig heller påstått att h*n tar en hög dos så jag förstår inte varför du tog upp det från första början?!
    Nä, påpekade bara det INTE var en hög dos.
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2012-08-05 06:50:45 följande:
    Bara sådär. Helt utan anledning och trots att h*n även hade skrivit "bara 100mg".
    Det var en intressant argumentationsteknik. Haha
    Det vet jag inte, personen den inte upplevt någon minskad aptit på 100mg.
    Påpekade det självklara om dos mängden, att det inte var så hög dos och underförstått att det kanske inte var så konstigt att h*n inte märkt någon minskad aptit.

Och argumentera var inte ens målet Flört
Svar på tråden Han tar tramadol.