• RockaTot

Förbannar ljudet/vibrationen på galaxy s2

Jag är van vid mobiler som man kan stänga av ALLA ljud och vibrationer förutom larm som ringer. Eller att man kan välja att bara ha vibration när det ringer/kommer sms/händer nått.
    Finns inte denna inställning på galaxy eller kan jag bara inte hitta den?

(kan ju inte gå in på varje enskild app och ändra ljud eller ej när man snabbt behöver ha en tyst mobil utan att behöva stänga av den och ev ha vibrationer)

Jag tror att jag har stängt av allt, ljudet är i tyst läge och så plingar det ändå mitt i natten.
    Irriterar mig på att jag inte bar kan ha vibration utan ljud, dvs när man tycker på sidoknappen för att sänka ljudet så kommer det inget steg efter tyst sen vibration och sen både ljud och vibration av.

Förstår ni vad jag önskar fast jag skriver lite rörigt,  kan jag fixa detta på nått vis i min mobil? Alltså 1. att allt som låter är av även vibrationer 2 bara ha vibrationer som låter och inga ljud i nån app. (Fast enbart alarmen väckarklockan skall fungera).

• Svar på tråden Förbannar ljudet/vibrationen på galaxy s2
  • RockaTot

Okej så man måste gå in och ändra allt separat var för sig, det finns inte bara en knapp "tyst på allt men forstvätta att vibrera" och en annan "tyst på allt och vibrera inte"?

• Omorfia

Jag använder alltid Tyst läge så att telefonen vibrerar och jag har aldrig haft problem med apparat som låter men jag har inte så många..

• cloudberry79

Prova hålla in on/off-knappen en kort stund, där borde det finnas helt ljudlöst läge om den har samma funktioner som min Androidlur. (Samt flygplansläge och på/av).

Sur, grinig och på smällen.
  • sportpappa

Om funktionen inte finns så finns det appar som fixar det du önskar. Sök på Play Store så hittar du mängder.

• RockaTot
    Omorfia skrev 2012-07-11 15:24:58 följande:
    Jag använder alltid Tyst läge så att telefonen vibrerar och jag har aldrig haft problem med apparat som låter men jag har inte så många..
    aha, jag har säkerligen för många appar så jag knappt
    vet vilken som låter eller ej..
    cloudberry79 skrev 2012-07-11 15:26:17 följande:
    Prova hålla in on/off-knappen en kort stund, där borde det finnas helt ljudlöst läge om den har samma funktioner som min Androidlur. (Samt flygplansläge och på/av).
    Jo jag kan få tyst då, men det var ändå nått, nån app som höll på mitt i natten, lite groggy så stängde bara av mobilen tillslut. Kan du ha det i dte tysta läget med vibration?
    sportpappa skrev 2012-07-11 16:13:59 följande:
    Om funktionen inte finns så finns det appar som fixar det du önskar. Sök på Play Store så hittar du mängder.
    Har du nån tips på nån bra så jag inte får ytterligare nån som plingar och har sig
  • sportpappa
    RockaTot skrev 2012-07-11 17:20:51 följande:
     Har du nån tips på nån bra så jag inte får ytterligare nån som plingar och har sig
    Nej tyvärr, jag sätter min bara i ljudlöst sen så håller den sig tyst. Jag har aldrig min mobil i närheten av sängen för jag orkar inte hålla på att sätta den i tyst läge. Jag använder en vanig hederlig väckarklocka i stället.

Avinstallera alla appar du inte behöver och stäng av de notifikationer som verkligen inte behövs.
  • cloudberry79

När jag sätter min i tyst läge så är den verkligen tyst (förutom de larm jag ställt in), inga appar som låter eller liknande, det måste vara något du installerat som sätter igång...

Sur, grinig och på smällen.
  • RockaTot
    sportpappa skrev 2012-07-11 21:55:41 följande:
    Nej tyvärr, jag sätter min bara i ljudlöst sen så håller den sig tyst. Jag har aldrig min mobil i närheten av sängen för jag orkar inte hålla på att sätta den i tyst läge. Jag använder en vanig hederlig väckarklocka i stället.

Avinstallera alla appar du inte behöver och stäng av de notifikationer som verkligen inte behövs.
    Jag har en vanlig väckarklocka också, behöver bara lyte extra för att vakna på morgonen. Mne på natten då vaknar jag av minsta lilla..Typiskt!
    cloudberry79 skrev 2012-07-11 21:59:24 följande:
    När jag sätter min i tyst läge så är den verkligen tyst (förutom de larm jag ställt in), inga appar som låter eller liknande, det måste vara något du installerat som sätter igång...
    Ja jag måste nog kolla igenom apparna i alla fall och se vilken som ställer tll det för mig, eller köpa en till väckarklocka
  • slazh

På Samsung Galaxy SII så finns det både tyst läge med vibration och helt tyst läge. Om du drar med fingret från allra längst upp på skärmen och neråt så ser du Tyst läge där bland GPS, WiFi med mera. du trycker då på "tyst läge" en gång för att få tyst läge med vibration och ytterligare en gång för att få helt tyst läge. Kanske kan skilja lite mellan olika versioner av mjukvaran i telefonen (Android) men den går i så fall att uppdatera.

• RockaTot
    slazh skrev 2012-07-15 21:11:07 följande:
    På Samsung Galaxy SII så finns det både tyst läge med vibration och helt tyst läge. Om du drar med fingret från allra längst upp på skärmen och neråt så ser du Tyst läge där bland GPS, WiFi med mera. du trycker då på "tyst läge" en gång för att få tyst läge med vibration och ytterligare en gång för att få helt tyst läge. Kanske kan skilja lite mellan olika versioner av mjukvaran i telefonen (Android) men den går i så fall att uppdatera.
    Aha, det där var ju det jag var ute efter Tack så mycket!!!
    Vet du förresten om man måste gå in och välja vibration manuellt först eller kan man ha den av men just när man väljer vibration där uppe vid gps osv så blir dte vibration? Vet du inte får jag väl testa mig fram när jag inte riskerar att väcka barn.
Svar på tråden Förbannar ljudet/vibrationen på galaxy s2