• Anonym (Onanist, javisst)

    Män - Ärligt nu, hur ofta runkar ni? ;)

    Verkar vara blandade skurar om hur ofta killar/män drar en handtralla.

    Så hur ofta drar ni en tarzan? och vilket är det mest udda stället ni gjort det på?

    Sen en lite mer "seriös" fråga, runka utomhus? Hur pass vanligt är det egentligen? Har ni själva gjort det och vart?

  • Svar på tråden Män - Ärligt nu, hur ofta runkar ni? ;)
  • Gräsroten

    Förr var det 4-5 gånger i veckan. Sedan jag träffade min fru, för 10 år sedan, så är det 0. Hon är kåt varje morgon och kväll. Kanon tycker vi!

  • Anonym (Runkar ofta!)
    Gräsroten skrev 2018-11-14 22:52:54 följande:

    Förr var det 4-5 gånger i veckan. Sedan jag träffade min fru, för 10 år sedan, så är det 0. Hon är kåt varje morgon och kväll. Kanon tycker vi!


    Måste ha blivit många spann sperma under dessa 10 år ...
  • Anonym (Hårt ofta)

    Runkar nog varje dag, dock inte alltid så jag kommer utan sparar sprutet till frugan. Knullar i stort sett varje dag utom då hon har mens eller då vi är alldeles för trötta eller ofriska.
    Runkat utomhus flera gånger, i bilen, på kontoret, allmänna toeletter. Blivit runkad på buss och flygplan och på bio har jag för mig.
    Skriver sex-sms till frun varje vecka och kåtar upp henne på jobbet. :) Brukar behöva dra en runk efter det.

  • Anonym (Hårt ofta)

    Runkar nog varje dag, dock inte alltid så jag kommer utan sparar sprutet till frugan. Knullar i stort sett varje dag utom då hon har mens eller då vi är alldeles för trötta eller ofriska.
    Runkat utomhus flera gånger, i bilen, på kontoret, allmänna toeletter. Blivit runkad på buss och flygplan och på bio har jag för mig.
    Skriver sex-sms till frun varje vecka och kåtar upp henne på jobbet. :) Brukar behöva dra en runk efter det.

  • Anonym (?)
    Anonym (ManRunt50) skrev 2018-11-14 08:51:41 följande:

    Män har i allmänhet mycket högre sexualdrift än kvinnor (framförallt efter 30) vilket ofta skapar obalans i förhållanden vilket gör att mannen måste komplettera med onani för att må bra. kalla det "fel" eller vad du vill. Tragiskt att det finns kvinnor med så låg drift att dom inte ens förstår vitsen med onani, vad är det för fel på er? Jävla moralkärringar, ligg med era män oftare istället.

    /Svar på tal


    Det här får man ofta höra ja, men det är aldrig något jag har märkt i praktiken. Ni är ofta inte så jäkla kåta som ni utger er för att vara.

    Har du nån källa på att män är kåtare, framförallt efter 30?
  • Anonym (ManRunt50)
    Anonym (?) skrev 2018-11-15 14:52:28 följande:
    Det här får man ofta höra ja, men det är aldrig något jag har märkt i praktiken. Ni är ofta inte så jäkla kåta som ni utger er för att vara.

    Har du nån källa på att män är kåtare, framförallt efter 30?
    Japp, statistik från Sveriges största sexundersökning (2013) av svenska folket sedan 1967 :
    https://wwwe.aftonbladet.se/redaktion/martin/sextabeller/dag1_mob.html#

    (Se "Så ofta känner svenskarna lust, i procent" lägg pekaren på staplarna för detaljerad inf, klicka på blå ruta för mer data)

    Statistiken är tydlig, kvinnor har högst lust vid 18-24 för att sedan avta. Kvinnor som "aldrig känner lust" eller "Sällan känner lust" stiger konstant Går man till "Känner ofta lust" så sjunker den med åren för kvinnor, medan för männen stiger den upp till 35 för att ligga kvar på en hög nivå till 50-65 då den kommer ner till 18-24 nivån igen.

    Publicerad i Aftonbladet.
    www.aftonbladet.se/relationer/a/L0WVV4/den-mest-omfattande-
    sexstudien-pa-17-ar

    "3 016 personer har under mars deltagit i en webbaserad enkät med en stor mängd frågor om bakgrund, sexualvanor och tankar om sex och relationer Deltagarna är registrerade i paneler som avspeglar befolkningsfördelningen i Sverige och har bjudits in slumpmässigt via mejl. Undersökningen är riksrepresentativ avseende kön, ålder och region."

  • Anonym (?)
    Anonym (ManRunt50) skrev 2018-11-15 15:52:51 följande:

    Japp, statistik från Sveriges största sexundersökning (2013) av svenska folket sedan 1967 :

    https://wwwe.aftonbladet.se/redaktion/martin/sextabeller/dag1_mob.html#

    (Se "Så ofta känner svenskarna lust, i procent" lägg pekaren på staplarna för detaljerad inf, klicka på blå ruta för mer data)

    Statistiken är tydlig, kvinnor har högst lust vid 18-24 för att sedan avta. Kvinnor som "aldrig känner lust" eller "Sällan känner lust" stiger konstant Går man till "Känner ofta lust" så sjunker den med åren för kvinnor, medan för männen stiger den upp till 35 för att ligga kvar på en hög nivå till 50-65 då den kommer ner till 18-24 nivån igen.

    Publicerad i Aftonbladet.

    www.aftonbladet.se/relationer/a/L0WVV4/den-mest-omfattande-

    sexstudien-pa-17-ar"3 016 personer har under mars deltagit i en webbaserad enkät med en stor mängd frågor om bakgrund, sexualvanor och tankar om sex och relationer Deltagarna är registrerade i paneler som avspeglar befolkningsfördelningen i Sverige och har bjudits in slumpmässigt via mejl. Undersökningen är riksrepresentativ avseende kön, ålder och region."


    Okej. Men det intressanta vore ju att ta reda på varför statistiken visar som den visar. Att bara slå fast att män har en starkare sexualdrift är ganska onyanserat kan jag tycka. Du tror inte den lilla detaljen att kvinnor inte ens ägt rätten till sin sexualitet historiskt kan påverka en sådan statistik? Saker förändras inte över en natt. Speciellt inte när det fortfarande är så att kvinnor inte har samma rätt till sin sexualitet idag 2018. Vi ryggdunkas inte direkt när vi ligger runt eller får status genom att visa att vi är kåta.
  • Anonym (ManRunt50)
    Anonym (?) skrev 2018-11-15 17:31:38 följande:
    Okej. Men det intressanta vore ju att ta reda på varför statistiken visar som den visar. Att bara slå fast att män har en starkare sexualdrift är ganska onyanserat kan jag tycka. Du tror inte den lilla detaljen att kvinnor inte ens ägt rätten till sin sexualitet historiskt kan påverka en sådan statistik? Saker förändras inte över en natt. Speciellt inte när det fortfarande är så att kvinnor inte har samma rätt till sin sexualitet idag 2018. Vi ryggdunkas inte direkt när vi ligger runt eller får status genom att visa att vi är kåta.
    Låter väldigt motsägelsefullt det du säjer, kvinnor som visar sej kåta får precis vilken man de vill, medan de som inte utstrålar det minsta kåthet aldrig får någon. Sedan är det ju klart att tjejer som kanske inte så attraktiva för killar stör sej på att dessa tjejer "ligger runt" och snackar skit om dom, men vi killar avgudar dom, alla vill ha dom, det är just därför dom ligger runt liksom..

    Sedan varför kvinnors lust avtar med åren är säkert naturens sätt att säja "skaffa barn i unga år när du är frisk stark och kan ta hand om avkomman" när du är 45+ upphör förmågan att skaffa barn, vilket borde innebära att lusten är meningslös i syfte att reproducera sig. Gud (eller vem fan det nu är) skapade inte lusten för att vi ska roa oss utan för att vi ska reproducera oss.

    Sedan vet jag inte vad du menar med?
    "kvinnor inte har samma rätt till sin sexualitet idag 2018"
    Kvinnor har väl mer rätt än någonsin till sin sexualitet nu, men vad händer när dom utnyttjar sin "sexuella rätt" och har mycket sex, jo, killarna älskar det, men hämmade tjejer och moraltanter förfasar sej över att dom ligger runt.

    Men om man vänder lite på det, det kan ju lika gärna vara så att eftersom kvinnors lust generellt är lägre, så borde det ju betyda att dom ligger för att männen vill det, men då ser vi ju i statistiken att vi ligger mindre nu än 1996, alltså har männen fått stå tillbaka. det kan ju ses som ett framsteg för kvinnor (om man ser krasst på det)

    I statistiken ser man tydligt att det är de yngre männen som tappat mest lust sedan 1996, kvinnor har också tappat men inte alls lika mycket. Så är det någon grupp som behöver "få rätt till sin sexualitet" (eller vilken åtgärd som nu behövs) så är det dom unga männen.
  • ajsngggh

    Jag har sex varje dag. Antingen med min flickvän, eller med mig själv. Så skulle uppskatta att jag tar på mig själv 2-5 gånger i veckan beroende på hur sexlusten ser ut hos min partner. 

Svar på tråden Män - Ärligt nu, hur ofta runkar ni? ;)