vår pojke vill vara en flicka...!
....vår pojke är 4 år och säger att han är en liten flicka.
För ett tag sen gjorde hans syster sig illa och hamnade på sjukhus. Efter det tydde han sig bara till henne, jag förstår detta. Antar att han ville vara henne nära hela tiden för att veta att hon var ok. Sen började det, han ville bara ha hennes kläder och leka med hennes leksaker. Till en början ansåg både min man och jag att det var ok. Nu ett år efter olyckan vill han fortfarande använda sig av hennes kläder och vill gärna ha tofs och klackskor. Vi vet inte riktigt hur vi ska tackla det här. Hemma får han mer än gärna "leka" flicka, men när vi ska till dagis eller ut på annat ser vi gärna att han mer pojkaktiga kläder...Vi är medvetna om att barn i 4 årsålder gärna experimenterar med könsrollerna, men nu tycker vi att det har gått förbi det stadiet. När vi tex säger: är du vår lilla pojke. Då svarar han väldigt tydligt att han inte är en pojke utan en liten flicka. Kommer vi hem från dagis kastar han av sig kläderna och springer iväg för att byta om till favoriterna, kjol och rosa linne med tillhörande rosa cardigan.Vi vill att vår pojke ska växa upp och bli en trygg man oavsett sexuell preferens. Vår fråga är: Gör vi fel som väljer kläder till honom? , förvirrar vi honom?.