Ja, han började dricka massa vatten på natten när jag slutade amma på natten
Jag bytte tutten mot vattenflaskan
Hur mycket han dricker varierar, det beror på hur mycket han druckit under dagen...
Ikväll har han än så länge tömt 3 flaskor, vilket ger ungefär ½ liter vätska...
Vi har bara sånnadär små nappflaskor som rymmer lite mer än 1½ dl...
Jag räknar med att han kommer tömma dessa 3 flaskor en gång till under natten som kommer...
Oftast räknar jag med ½-1 liter per natt...
När han är sjuk så är det 1 liter per natt, så det är egenltigen inte så stor skillnad
Jag känner alltid på hans blöja innan jag går o lägger mig, och så "beräknar" jag om jag behöver byta den "nu", eller om jag ska vänta till 4-tiden på morgonen...
Vi stör ju hans sömn och sedan stör han våran om man pillar för mycket vid midnatt när vi går o lägger oss... Vid 4 på morgonen är han ändå vaken en sväng och vill oftast ha påfyllning på flaskorna

Ibland får jag byta båda gångerna, ibland en gång och i enstaka fall inte alls

Men blöjan är dyngsur på morgonen om jag inte byter klockan 4 på morgonen... Vet inte hur många dagar jag vaknat utav att halva min säng är sjöblöt... Han kommer in till mig under natten o sover där till morgonen
Min son dricker nästan inget vatten alls...
Efter en olycka förra året så dricker min son bara saft o juice osv...
Han fick leva på saft o juice på akuten i 2 dagar och efter det så är allt kaos...
Så vi har totalt utspädd saft här hemma, ca 1½-2 dl saft till 2 liter vatten
Jag försöker emellanåt gå tillbaka till vattnet, men det går bara inte... Slutar med att han inte dricker något alls och så slutar han kissa, så jag blir orolig och så är det tillbaka med saften igen... Skäms aningen för detta, men hellre att han mår bra än att jag ska vara orolig 24 timmar om dygnet för att blöjan inte fylls upp...