Hej!
Låter som vi haft lite samma problem gällande den där ringen.. fast i mitt fall så var det mitt tredje preventivmedel jag provade för att p-piller inte passade mig (hade innan provat två olika sorter), fick humörsvägningar som hette duga och otäcka migränattacker.. så de ansåg att jag skulle ha något "med mindre hormoner" som barnmorskan förklarade för mig, den lilla 14åringen jag då var. Provade då P-ringen i några månader tills jag fick precis som du, väldigt ökad mängd flytningar som visade sig vara svampinfektion (SOM jag nu får dras med varenda ägglossning, värst är det ju på sommarn då det kan sitta i länge.. fast inget farligt i mitt fall så jag behöver receptbelagda behandlingar, men det är ju helt klart jätte jobbigt.)
Provade då ÄNNU ett p-piller, fungerade inte heller, och sen kom de på den brilijanta idén om minipiller, som inte alls fungerade då jag blödde konstant under fyra månader. Då sa de att de skulle sätta i en p-stav, höll ut 1,5 år med blödningar varje dag (var ju inte som mens blödningar, men fick alltid ha ett trosskydd i trosorna/ha med mig extra trosor för det kom en skvätt varje dag.)
Sen blev det p-piller igen.. fast med färre sockerpiller för att det inte skulle bli de där "svängarna" med hormonerna, de fungerade sisådär på mig, och sen kom de fram till att jag inte får ha något annat preventivmedel än en spiral, skulle sätta i en spiral men den mensen kom inte och jag plussade istället. Så när bebis kommit blir det att sätta i en spiral för min del.
MEN däremot kan jag verkligen rekomendera p-staven, den sitter på plats och du behöver inte tänka på att byta på ett par år (som med p-ringen, visst har man den 3 veckor, en vecka utan, och håller på sådär?) så det tycker jag absolut att du ska prova, det är nog det bekvämaste preventivmedlet jag haft! och den är dessutom inte ivägen när man har sex som ringen var för mig ;)
Bara för att jag är en av dem som haft otur med preventivmedel så kan det ju funka för dig. Det är bara jag i min umgängeskrets som haft problem med staven, alla andra hade lyxen istället och bli av med sin mens helt och hållet, så det där är ju väldigt individuellt :)