• Anonym

Jag har för kort slida för knipkulorna..

För ca ett år sen köpte jag knipkulor (såna som är av silikon med en rörlig kula innuti).
    Dock verkar det som om min slida är för kort för dem..

Jag har jättesvårt att få in dem, måste verkligen PRESSA in dem, och ändå ramlar de ut nästan på en gång. Jag får in ungefär en och en halv kula utan problem, men mer går inte (det är ju 2 som sitter ihop).
    Den yttersta kulan kommer aldrig in helt innanför öppningen, därför ramlar de ut på en gång.

Vad ska jag göra? Jag antar att det inte går att sälja dem vidare Trist, de var ju rätt dyra..
    Kan man klippa av en kula, och bara använda den som sitter fast i snöret?

• Svar på tråden Jag har för kort slida för knipkulorna..
  • Anonym

fråga din bm eller så för normalt sett SKA man kunna använda knipkulor. Min BM GER såna till alla sina förstagångs mammor!! Toppen!!

• Anonym

De kulor jag har köpt sitter inte ihop med ett snöre emellan, utan med siliikon. Det går alltså inte att pressa ihop dem som med andra kulor som har bara ett snöre..
    Har för mig att deras hela längd ligger på 12-13 cm.

Och jag är rätt säker på att jag har kort slida, för när jag har sex med min man (som har 12-13 cm lång snopp) så slår han ofta i livmoderstappen så jag får ont

• Anonym

ok. Frågan är då hur många kvinnor som kan använda dem utan besvär, då de flesta kvinnors vagina är runt 12 cm djup...

Har inget annat svar att ge dig!

• Anonym (japp)

"normal" djupet på en slida är 14-16 cm det är det alldra vanligaste.. du har ju inte lång därifrån..

många tror att en slida är hur djup som helst men det är mycket ovanligt med djupare än 17 cm.. det står i rfsu info sida iallafall..

så du behöver inte oroa dig..

• Anonym

Jag är inte orolig, men det ÄR ett faktum att kulorna inte går in! Jag har ju försökt hur många gånger som helst!
    Min fråga är (för de som vet vilka kulor jag menar) om man kan klippa isär dem och bara använda den ena?

• Lajm

TS: Gör inte det. Köp helt enkelt ett mindre par. Det kan bli problem att få den kula som blir kvar att bli tillräckligt slät.

De som jag tror du beskriver finns f.ö. även i en mindre storlek.

• Anonym

Jag visste inte att de fanns i mindre storlek! Jag köpte på internet och jämförde i många olika sex-shoppar, och ingen hade skrivit ut storlek. Så man visste ju inte riktigt vad man hade att förvänta sig..

• Lajm

Prata med de på Afrodites apotek/Secrets på Katarina Bangata 17. Om de inte har den i mindre storlek kan Ylva säkert hjälpa dig att hitta något som passar dig bättre.

• Anonym (kort)

jag får inte heller plats med mina kulor, tror vi har samma sort. har inga problem med att känna slutet på slidan när jag för in ett finger (7cm?), blir en annan sak när man är kåt förstås, men det är ju inte då man tränar med kulor.

Svar på tråden Jag har för kort slida för knipkulorna..