• Pepsi

    Bf- mars 2013

    Hej!

    Hoppar in här :)
    Enligt familjelivs uträkningsgrej är jag i v5 och går in i vecka 6 imorgon.
    Och vår lilla är beräknad och komma den 28 mars.. Om allt går som det ska.
    Det är vårt första barn och graviditet så vi har en spännande och lite orolig tid framför oss :)

    Så den jobbiga "mensvärken" är växtvärk? Isåfall växer det som bara den där inne ;)

  • Pepsi
    Miising skrev 2012-07-26 15:40:42 följande:
    Emlak - okay då är jag med. Tyvärr ska Faranak börja i sollentuna någon gång i höst och personligen vill jag ha samma bm hela tiden om det är möjligt så jag valde en annan... Pepsi - Välkommen! Jo så har jag fått "värken" förklarad för mig Rebecca - jag är i vecka 6 (5+1)
    Gravid med första barnet, bf 27 mars

    Skönt att få veta att det är något bra ;) Var dö nojig att det var vanlig mensvärk med nu har man vant sig att ha lite ont då och då. Har mest ont på eftermiddagarna och när jag rör på mig. :)
  • Pepsi
    Evig kärlek skrev 2012-07-26 17:42:25 följande:
    Jag har också mest ont på eftermiddagarna, kvällarna/nätterna och när jag rör på mig. Idag fick jag riktiga hugg som gjorde mig orolig. Men lade mig ner en stund och då gick det över. Tänk vad det växer inne i lilla magen :) Var även supertrött förut mitt på dagen så lade mig för att vila. Vaknade upp två timmar senare och var HELT groggy. VAr helt svag i hela koppen och mådde helt skumt. Kändes nästan som att jag skulle svimma eller något. Gick upp och tog en banan och ett glas vatten och efter en liten stund blev det bättre. Kändes jättemärkligt. Någon som känt liknande? 

    Exakt! Vad det växer, och snabbt går det med utvecklingen! Varje bebis är verkligen ett mirakel. :)
  • Pepsi
    Evig kärlek skrev 2012-07-27 10:14:59 följande:
    Hur går det med era symtom allihop?
    Själv gick jag in i v 6 idag och mina bröstvårtor blir lite mer ömma för varje dag. Annars är det väl fortfarande inga symtom direkt förutom lite stickningar och molvärk... fortfarande mest på vänster sida... Normalt?
    Går oxå in i vecka 6 idag eller imorgon, igår började det dra lite i brösten och gör även idag, annars får jag kissa en massa mest på kvällarna. Mensvärk liknande som tydligen är växtvärk har jag dagligen mest på eftermiddagar och kvällar...Inget illamående eller så än..Kan komma lite då och då..men då behöver jag bara äta eller dricka lite så går det över :)
  • Pepsi
    Evig kärlek skrev 2012-07-27 10:14:59 följande:
    Hur går det med era symtom allihop?
    Själv gick jag in i v 6 idag och mina bröstvårtor blir lite mer ömma för varje dag. Annars är det väl fortfarande inga symtom direkt förutom lite stickningar och molvärk... fortfarande mest på vänster sida... Normalt?
    haha kolla nu, skrev ju redan detta till dig igår :P haha
    Noll koll vem man svarar :P
  • Pepsi
    Evig kärlek skrev 2012-07-27 10:43:30 följande:
    Låter skönt. Alltid skönt att höra att det går "normalt" framåt.

    Nej verkligen. ha ha. Äh, skriv på du bara. Jag läser allt och blir lika glad även om det är samma två gånger. Då tror jag bara det är två olika personer med samma symtom som mig.Då känns det ännu skönare

    Någon annan än jag som tycker tiden går fruktansvärt långsamt?
    haha vad bra ;)
    Tycker tiden går fruktansvärt sakta...Skulle vilja  vara i vecka 12 så den värsta faran är över.
    Har du ringt Mödravården än?
    För det är väl dom man ska ringa och inte till gyn? Känner mig helt lost ;)
  • Pepsi
    Evig kärlek skrev 2012-07-27 10:52:28 följande:
    Javisst... längtar så fruktansvärt tills de första 12 veckorna är över. Men det är liksom fram i mitten av september så det känns ju som en evighet dit. Önskar jag hade tagit semester hela augusti så hade kanske tiden gått fortfarande om man hittat på roliga saker :)

    Men... jag ska på VUL den 23 augusti och ser jag ett hjärta som slår då så kommer jag nog vara rätt lugn faktiskt. Bara där minskar ju missfallsrisken en hel del.

    Och för att svara på din fråga. JA, jag har tagit kontakt med MVC. Jag gjorde det ett par dagar efter jag plussat. Så du kan ringa dem nu. Det är dags :)
    Jo, det har du nog rätt i, att om man bara ser hjärtat slå lugnar man nog ner sig lite :)
    Då ska jag se..har med all säkerhet missat telefontiden idag...Men ska gå in o kolla för säkerhetens skull :)
  • Pepsi

    Nu kanske det kommer en rätt äcklig fråga, ber om ursäkt för det! Men ni som haft flygningar sen ni blev gravida hur ser dom ut? Har inte haft några alls tills idag. Det kommer lite lite ljus ljust rosa på pappret när jag torkar mig. Är nu sjukt nojjig för att det är ett missfall på gång? Tror att jag har rätt torra slemhinnor för i natt sved det ordentlig när jag gick på toaletten och så kom det lite blod på pappret. Vad tror ni är det något jag behöver oroa.mig för??

  • Pepsi
    Ladythewinter skrev 2012-07-28 19:19:19 följande:
    jag tror det kan vara sköra slemhinnor, så länge det inte blir mer blod och du får jätte ont i magen så tror jag inte du behöver oroa dig. 

    Nej, jag har ju bara min vanliga växtvärk som jag haft sen innan BMI. Man vill koppla bort det för att jag tror oxå att det är sköra slemhinnor eller helt vanliga flyttningar men det är svårt. Kan jag inte koppla bort det så får jag prata med sjukvården som kanske kan bekräfta det jag tror.
  • Pepsi
    Evig kärlek skrev 2012-07-29 23:47:23 följande:
    Mina symtom försvann under dagen så blev orolig och tog ett test. Visade svagt positivt efter flera starka under förra veckan. Antar att det blir missfall igen :'( är fruktansvärt ledsen. Ska ta ett test i morgon igen men i princip väntar jag bara på blödning nu...

    Lider med dig, jag hoppas och håller tummarna för att det inte är ett missfall på gång!
  • Pepsi
    35åringen skrev 2012-07-31 15:59:35 följande:
    Usch, jag börjar känna mig rejält nojig. Det känns som öm det är så mycket som kan gå fel och inget man kan göra åt det... Jag räknar dagarna och håller tummarna. Jag hade väldigt svårt att bli gravid (tog över ett år) så på något sätt har jag förtränga risken för missfall och komplikationer. Tur att min gubbe är supercool när jag inte är det. Får försöka hålla mig sysselsatt de kommande veckorna så jag inte tänker, analyserar och läser så mycket.

    Känner mogen mig så väl i det du skriver! Först blir man överlycklig över plusset, sen när det lagt sig lite då kommer oron över att det inte ska gå vägen. Jag är tyvärr sån att jag läser, känner efter och analyserar. Dock har jag sagt åt mig själv att försöka att inte läsa så himla mycket utan njuta av att jag inte har så mycket symtom förutom öma bröst och växt värk om kvällar och nätter! Hoppas du kommer på något att sysselsätta dig med :)
  • Pepsi
    Ladythewinter skrev 2012-08-02 19:46:25 följande:
    Var är ni alla ifrån?? själv är jag från en liten håla ca 4 mil norr om Kalmar
    Kommer ifrån Norrköping.. :)
Svar på tråden Bf- mars 2013