• Malouolofsson

Akut hjälp!! Funkar rapunzel löshår ok?

Hej, jag är sugen på ett clip on set (med 7 delar) från rapunzel, europeiskt äkta löshår, någon som provat? Är det ok?
    Jag vet att det är dyrt, men skulle väldigt gärna vilja ha det. Jag har hört att det sliter på håret, gör det det på ert?  

Väldigt tacksam för svar!! Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-13 01:14
    Öjj! hjälp mig nu!

• Svar på tråden Akut hjälp!! Funkar rapunzel löshår ok?
  • pLeNa84

Har du väldigt tjockt hår så behöver du fler set.. Annars är håret väldigt fint! Jag köpte dock liknande set på tradera för ca 300 så kolla där innan :) mer prisvärt! Tycker inte att det sliter särskilt mycket...

• läkarstudent

Ja, deras hår är bra, dock är allt deras hår rätt långt (40-50 cm) vilket oftast ser rätt fejk ut på en person med ganska kort hår, så det beror på vad du själv har för frisyr. Även hurvida clips ser bra ut eller inte beror på ditt eget hår. Är du ljusblond och har tunt skandinaviskt hår kommer det t.ex. inte bli bra utan då kommer det synas. I så fall är det bättre med vaxslingor. Har du brunt relativt tjockt hår så kan det däremot bli jättefint. 

Sen är frågan om du behöver den bästa kvaliten om du ska ha clips. Man tar ju ut dem när man tvättar håret och så, så håret blir inte så slitet. Men det är upp till dig, självklart, hur mycket du är beredd att betala.

Clips sliter mycket lite på håret.

Lycka till! 

• Malouolofsson

Svar till #2
    Ja jo, som den första kommentaren har jag rätt tunt hår. Och ljusblont hår. Så frågan är vilken sort är bäst? Vill ju att det ska se naturligt ut.
    Och sen om det är för långt, (just nu har jag till armhålan) så kan man ju klippa det. Det känner jag folk som kan fixa. 

• läkarstudent
    Malouolofsson skrev 2012-07-13 00:51:14 följande:
    Svar till #2
    Ja jo, som den första kommentaren har jag rätt tunt hår. Och ljusblont hår. Så frågan är vilken sort är bäst? Vill ju att det ska se naturligt ut.
    Och sen om det är för långt, (just nu har jag till armhålan) så kan man ju klippa det. Det känner jag folk som kan fixa. 
    Ja har du till armhålan själv och har folk som kan hjälpa dig att klippa håret så är ju längden inget problem. Det finns ju många fördelar med clips också; att man kan ta ur det när man vill, att det inte sliter på håret, att det är jättelätt att sätta i osv. Men tyvärr blir det lätt så att tränskanten syns i bak uppe på huvudet för oss som är blonda. Den mest osynliga metoden är att sätta fast dem med keratinvax, men det är en krångligare metod och sliter mer på håret. Om du tänker köpa ett clip-on-set skulle jag nog rekommendera dig att köpa ett billigt set (typ ett begagnat i syntet från tradera för 50 kr eller vad som helst) först, bara för att testa hur det ser ut innan du bestämmer dig. Det är ju synd om du lägger ut så mycket pengar på håret och det sedan inte blir bra.
  • Princessan

Arbetar med hårförlängning och kan säga att kvaliteten är väldigt varierande!!

Skulle ej rekommendera dem,

Om du vill ha fint hår som är äkta och håller så skall du välja Euro So Cap!

Det används på salonger och har topp kvalitet, du får mycket mer glädje av det håret.

• Princessan

Skulle ej rekommendera clips.

Använder man de varje dag sliter det massor på håret.

Träns blir ofta svårt att göra frisyrer med och håret kan mögla!

Keratinvax eller microringar ger den snyggaste förlängningen.

Keratinvax är den skonsammaste eftersom keratin finns naturligt i håret.

• Princessan

Keratinvax är ej krångligt och sliter ej mycket på håret om det sätts i och tas ut av någon som kan och att man sedan sköter håret.

Clips sliter mkt mer vid användande dagligen och passar bäst vid enstaka tillfällen.

• Lemio

Köpt därifrån. Bra kvalité och superlätt att sätta i. Sliter lika mkt på håret som vanliga hårspännen. Jag har tjockt hår och ett set räcker till mej

Dom som säger något annat är konkurrenter ;)

• Princessan
    Lemio skrev 2012-07-13 09:50:43 följande:
    Köpt därifrån. Bra kvalité och superlätt att sätta i. Sliter lika mkt på håret som vanliga hårspännen. Jag har tjockt hår och ett set räcker till mej

Dom som säger något annat är konkurrenter ;)

Nej jag känner flera som köpt löshår därifrån och håret trasslade sig och tappade färg.

Allt hårstrån måste ligga åt samma håll annars trasslar det sig.

De fuskar ibland med det äkta håret! Jag är ingen konkurrent utan ville bara tala om detta då det är tråkigt att köpa dyrt hår som inte håller måttet.

Det finns en anledning till att salonger jobbar med So Cap och Cinderella Hari, nämligen att de är bäst på svenska marknaden. Hade Rapunzel varit så bra så hade salongerna användt det!
  • Malouolofsson

Ojoj, tack för svaren men måste säga att detta är väldigt svårt. Alla säger olika. Puuh, men många kända använder ju rapunzel? Kissie, blondibella? Och då måste det ju vara bra? :)

Svar på tråden Akut hjälp!! Funkar rapunzel löshår ok?