• Strumpemamma

Hade du stort SF-mått i v23+ ? ERFARENHETER tack!

Är du omföderska? HUR stort mått?

Jag hade igår på 23+1 ett mått på 24,5cm och är orolig att det är en bjässe som växer i magen....

Fick du gå på tillväxt-UL och vad gör sorts förlossning blev det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-13 10:43
    Vad FÖR sorts förlossning menar jag såklart.

• Svar på tråden Hade du stort SF-mått i v23+ ? ERFARENHETER tack!
  • KossanMuu

Jag hade 26 i v 24+3 :O här får dock alla som vill tillväxt ul i v 33 oavsett sf mått. är i v 26 nu så hur förlossningen blir vet jag inte.

♥ 14 februari 2010 ♥ BF 22 oktober 2012 ♥
  • Strumpemamma
    KossanMuu skrev 2012-07-13 10:46:46 följande:
    Jag hade 26 i v 24+3 :O här får dock alla som vill tillväxt ul i v 33 oavsett sf mått. är i v 26 nu så hur förlossningen blir vet jag inte.
    Tack för svar! Vad skönt för er att få gå på UL!

Finns det verkligen ingen mer som har/haft stort SF?
  • sinfulmist

Jag har haft det med 3 av mina 5. Men det kan gå snabbt sen kan det stå stilla istället. =) Oroa dig inte. Mitt största barn vägde 4250goch mitt minsta 2720g. SF är bara ca cm ska du veta. Njut du istället. =)

• Nevadita

Hej.

Jag är i vecka 28+ 6 idag. (andra barnet)
    Mitt  SF-mått har legat lite över högsta kurvan sen vi började mäta,
    så jag har fått ett tillväxtultraljud redan och ska på ett till nästa vecka. 

UL visade på +32%.
    Fortsätter SF-måttet och bebis storlek att öka så blir det troligen diskussion med läkare angående att inte gå tiden ut. 
    Planerat snitt behöver man nog särskilda skäl för, antar att det blir igångsättning OM det nu inte planar ut med växandet.

Mitt förra barn ökade på tillväxten efter vecka 32 tror jag, men hon vägde 3950 g på BF+16 (blev igångsatt) så det var ingen jättetjej...

Försök att inte oroa dig för mycket och lita på att din barnmorska har koll på läget.

Lycka till!              

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • Strumpemamma
    Nevadita skrev 2012-07-19 10:26:25 följande:

Hej.

Jag är i vecka 28+ 6 idag. (andra barnet)
    Mitt  SF-mått har legat lite över högsta kurvan sen vi började mäta,
    så jag har fått ett tillväxtultraljud redan och ska på ett till nästa vecka. 

UL visade på +32%.
    Fortsätter SF-måttet och bebis storlek att öka så blir det troligen diskussion med läkare angående att inte gå tiden ut. 
    Planerat snitt behöver man nog särskilda skäl för, antar att det blir igångsättning OM det nu inte planar ut med växandet.

Mitt förra barn ökade på tillväxten efter vecka 32 tror jag, men hon vägde 3950 g på BF+16 (blev igångsatt) så det var ingen jättetjej...

Försök att inte oroa dig för mycket och lita på att din barnmorska har koll på läget.

Lycka till!              

Tack snälla för uppmuntrande ord!
    Jag ska försöka att inte oroa mig men det är lättare sagt än gjort.
    De andra graviditeterna har slutat med väldigt normalstora barn så jag hoppas att det är min kropp som spelar mig ett spratt och att det lugnar sig med tillväxten. Återstår att se när det är mätning igen....

TACK

• Nevadita
    Strumpemamma skrev 2012-07-19 11:10:08 följande:
    Tack snälla för uppmuntrande ord!
    Jag ska försöka att inte oroa mig men det är lättare sagt än gjort.
    De andra graviditeterna har slutat med väldigt normalstora barn så jag hoppas att det är min kropp som spelar mig ett spratt och att det lugnar sig med tillväxten. Återstår att se när det är mätning igen....

TACK

Har hört (folk pratar ju så mycket ) att det inte är ovanligt att magen blir stor snabbt när man har barn sen innan.
    Så länge måttet följer sin egen kurva så är det ju faktiskt normal tillväxt även om det är stort mått.
    Värre om det skuttar upp och ner från gång till gång
    Och de där barnmorskorna är rätt duktiga på att ha koll på oss tycker jag  

Lycka till, glöm inte att uppdatera här sen, ska ha koll på dig      

..?:*¨¨*:?..♥..Krumelura 2.0..♥..?:*¨¨*:?.
  • shopahollic

Jag låg under normalkurvan på sf-måttet under hela graviditeten med tvåan och ut kom en pojk på 4670gr och 55cm, hade större sf-mått med dottern, 23 i vecka 24 och hon vägde 3510gr och var 49cm ;)

majbebis08.blogg.se *Bebis BF 120922* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • Isabella06

Jag gjorde första sf måttet idag, V24+3 och låg på 27!!!
    Tror barnmorskan såg min oro för hon sa snabbt, men de är helt normalt för en andra gångs föderska, och vi inte lägger så stor vikt vid förta måttet utan väntar och ser :)
    Hoppas inte på ännu en mega klump ;)

• JessiWill

Vecka 23+ och hade ettt mått på 29 cm då. Är omföderska

William 23/9-2o1o ♥ Lillebror BF 23/9-2o12 ♥
Svar på tråden Hade du stort SF-mått i v23+ ? ERFARENHETER tack!