• Polarlantis

Hur lång tid tar det för sydda bristingar i mellangården att läka?

Fick grad tre bristing i mellangården och det är nästan tre veckor sedan förlossningen. Är det normalt att det fortfarande blöder från det sydda området? Idag vågade jag äntligen titta hur det såg ut och det var fint hopsytt men längre än jag trott. Ser att det blöder ännu och det känns så klart.
    Hur har det varit för er? 

En annan fråga...om man är ute och går så får jag efter ett tag ganska så ont över livmodern. Fler som haft så tro? 

• Svar på tråden Hur lång tid tar det för sydda bristingar i mellangården att läka?
  • Mrs Firren

Mina tre stygn var läkta på två veckor, då trillade tråden bort.

Sorry, vet inte vad det onda kan bero på. Har inte känt samma. 

• Michiyo
    Polarlantis skrev 2012-07-13 13:45:47 följande:
    Fick grad tre bristing i mellangården och det är nästan tre veckor sedan förlossningen. Är det normalt att det fortfarande blöder från det sydda området? Idag vågade jag äntligen titta hur det såg ut och det var fint hopsytt men längre än jag trott. Ser att det blöder ännu och det känns så klart.
    Hur har det varit för er? 

En annan fråga...om man är ute och går så får jag efter ett tag ganska så ont över livmodern. Fler som haft så tro? 
    ingen aning om stygnen då jag inte blivit sydd men ont hade jag längre än dina 3 veckor.. typ 6 veckor innan jag kunde ens gå på toan utan att vara rädd..

men ang smärtan. jag får det jag oxå.. inte säker på om det är mina muskler eller vad det är men ont får jag med. 
  • Polarlantis

Tack för svar! Alltid gott att veta att man inte är ensam med sina skumma krämpor! Får väl ringa bm imorgon och fråga om det som är sytt...antagligen hur normalt som helst, men skönt att få veta säkert.

Svar på tråden Hur lång tid tar det för sydda bristingar i mellangården att läka?