Hur får ni i era barn alvedon?
Dottern är tre år och hatar alvdeon. Som det är nu måste vi hålla fast henne och tvinga i henne med medicinspruta.. Det känns så fel men har inte lyckats på nåt annat sätt!
Dottern är tre år och hatar alvdeon. Som det är nu måste vi hålla fast henne och tvinga i henne med medicinspruta.. Det känns så fel men har inte lyckats på nåt annat sätt!
Har ni provat Ipren eller Panodil? Mina barn gillar det bättre
suppositorium
Vi köper flytande som smakar jordgubb och blandar i ett vattenglas.
Hej ja det kan inte vara lätt, jag har köpt med apelsinsmak, som man suger på, den är god:) så det kan du testa,smakar som halstablett, men smälter fort. Lycka till.
Jag har förklarat att om man tar medicinen så slipper man må dåligt eller ha ont. Det har funkat från att sonen var 3. Annars kan man testa att muta med godis eller saft (inget jag skulle rekommendera vid övriga tillfällen, men när det gäller medicin tycker jag att man kan göra ett undantag). Man kan också testa suppar, vissa barn har inget emot att ta dem. Eller försöka blanda medicinen med något sött, eller testa sugtabletter.
Vi körde brustabletter med smak (upplösta i vatten alltså) och sedan fick de dricka typ två klunkar läsk efteråt (saft som mindre kanske...? minns inte exakt)
Suppar till små sjuka, annars sugtabletterna( man kan låta den smälta på en sked, smakar gott) lr muta med något gott efteråt.
Hon går inte att muta Hon vägrar oavsett vad man gör..
Men visst går det på ett eller annat sätt, gör det till en lek,eller innan hon ska få det kanske halvtimme innan, förbered, tala med henne, så det går lungt framåt. Ja man ska inte behöva tvinga i barnet,tycker jag man kan om man orkar och har tålamodet. lycka till.